کد خبر: ۲۶۴۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
نماینده خمین در مجلس گفت:‌در شهریورماه تذکر مکتوب به وزیر علوم درباره لزوم اجرای قانون حمایت از معلولان در استفاده از آموزش رایگان داده‌ایم که متأسفانه منصور غلامی و معاونین وی نسبت به اجرای این قانون بی‌توجهی کرده و پاسخی نداده‌‌اند.
ناطقان: علیرضا نظری نماینده خمین در مجلس شورای اسلامی  از بی‌توجهی منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به عدم اجرای ماده 9 قانون حمایت از حقوق معلولان درباره استفاده از آموزش عالی رایگان انتقاد کرد.


بی‌توجهی وزیر علوم به تذکرات نمایندگان درباره قانون حمایت از حقوق معلولان



وی افزود:‌به موجب ماده 9 قانون حمایت از حقوق معلولان افراد دارای معلولیت به شرط داشتن شرایط لازم  و با معرفی سازمان بهزیستی از آموزش عالی رایگان در واحدهای آموزشی تابعه وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و وزارت بهداشت و دیگر دستگاه‌های دولتی و دانشگاه آزاد و سایر مراکز آموزشی بایستی استفاده کنند.

نماینده خمین در مجلس شورای اسلامی افزود: تذکرات متعدد مکتوبی به همراه تعداد زیادی از نمایندگان به وزیر علوم داده‌ایم که متأسفانه این وزارتخانه و معاونین آن هیچگونه پاسخی به این تذکرات نداده‌و توضیح نداده‌اند که چر ماده 9 قانون حمایت از معلولان درباره آموزش عالی رایگان اجرایی نشده است.

نظری اظهار داشت: با آنکه طبق ماده 27 دستورالعمل روابط دولت و مجلس بایستی ظرف 10 روز پاسخ این تذکرات به مجلس شورای اسلامی ارسال شود اما متأسفانه چنین اقدامی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: چهار ماه از اولین تذکر به وزیر علوم در این باره می‌گذرد این در حالی است که در 30 شهریور من و ۳۳ نماینده دیگر در این باره به غلامی وزیر علوم تذکر دادیم. ضمن اینکه معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم در پنجم مهرماه در نامه‌ای از رئیس سازمان امور دانشجویان خواست در این باره پاسخ لازم را به من و سایر نمایندگان ارائه کند. همچنین این معاون در نامه دیگری در تاریخ 19 بهمن ماه از معاون اداری،‌مالی و مدیریت منابع وزارت علوم خواسته بود که پاسخ تذکر نمایندگان درباره چرایی عدم اجرای ماده 9 قانون حمایت از حقوق معلولان را به مجلس ارسال کند. اما هیچکدام از این نامه‌ها پاسخی نداشته است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین