کد خبر: ۲۶۴۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۳۹ هزار و ۶۷۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۰۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۰ هزار و ۱۸۱ نفر رسیده است.
ناطقان:  سیما سادات لاری روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۵۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۱۲ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۳۹ هزار و ۶۷۹ نفر رسید.



سخنگوی وزارت بهداشت ایران تغییر کرد


وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۰ هزار و ۱۸۱ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۳۹۹ هزار و ۹۳۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. سه هزار و ۷۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت افزود: تا کنون ۱۰ میلیون و ۹۱۲ هزار و ۴۰۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونای جهش یافته

لاری گفت: ویروس جهش یافته کرونا انگلیسی که اکنون در بسیاری از استان‌های کشور در حال گردش است، چندین برابر ویروس قبلی قدرت سرایت دارد. مهمترین سد مقابله با ویروس جهش یافته تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده جدی‌تر از ماسک، پرهیز از ترددهای غیر ضروری و محدود شدن جمع‌های خانوادگی است.

کرونا از ما خسته نشده است

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: ممکن است شما عزیزان از بیان مکرر توصیه‌های بهداشتی توسط مسئولان بهداشتی کشور خسته شده باشید، ولی کووید ۱۹ از ما خسته نشده و این بار سرکش‌تر و مهاجم‌تر از قبل در کمین است.

وی اظهار کرد: امیدواریم با تقویت حساسیت عمومی نسبت به کووید ۱۹ و با کمک و یاری یکدیگر، مانع از ایجاد موج چهارم بیماری در کشور عزیزمان شویم.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین