کد خبر: ۲۶۴۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح آشتی با آموزش ( آبا ) به عنوان یکی از بسته‌های تحولی به منظور جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل در دوره متوسطه گفت: تاکنون طرح در ۱۵ استان، ۵۴ منطقه و ۸۱ مدرسه آموزش از راه دورِ مجری در ۱۱۷ کلاس اقماری (۵۲ کلاس تجهیز شده) در حال اجراست، این در حالیست که ۲۲۴۸ دانش آموز با حمایت خیرین جذب شده‌اند.
ناطقان: گودرز شاهمرادی به زمینه و علل شکل‌گیری و اجرای طرح آشتی با آموزش ( آبا) اشاره و اظهار کرد: یکی از مسائل مهم و اساسی آموزش و پرورش، موضوع کودکان و نوجوانان بازمانده یا تارک تحصیل و به عبارتی پایین بودن نرخ پوشش تحصیلی در برخی از مناطق به ویژه در مناطق کمترتوسعه یافته، مرزی و روستایی است.

وی اساسی‌ترین علل بازماندگی و ترک تحصیل را به دلیل مشکلات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، نبود امکانات آموزشی و غیره عنوان کرد.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور آموزش و پرورش ادامه داد: در سنوات گذشته آموزش و پرورش تمام مساعی خود را برای جذب دانش آموزان از طرق مختلف چون تاسیس مدارس جدید، ایجاد مدارس شبانه‌روزی در دوره متوسطه و راه‌اندازی مدارس روستا مرکزی به کار گرفته است اما هنوز تعدادی از دانش‌آموزان از این خدمات محروم هستند.

شاهمرادی گفت: با توجه به گستردگی جغرافیایی، تفاوت‌های قومی و زبانی در کشور و دشوار بودن ایجاد امکان مناسب آموزش برای همه دانش آموزان، لازم است با به کارگیری روش‌های نوین و منابع جدید شیوه‌ای متفاوت و متناسب با شرایط افراد اتخاذ شود تا شاهد ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی باشیم و به تدریج امکان آموزش و پرورش با کیفیت را برای همه فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: در این نگاه با استفاده از آیین نامه‌های آموزشی مدارس آموزش از راه دور که از سه ظرفیت آموزش‌های نیمه حضوری، حضوری و غیرحضوری برای آموزش برخوردار است، فرصت‌های مناسب را در قالب طرح آبا برای این گروه از کودکان و نوجوانان فراهم می‌کنیم.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور آموزش و پرورش افزود: در این طرح مدارس آموزش از راه دور به عنوان مجری با توجه به شرایط دانش آموزان در مناطق مختلف از سه روش کتاب پایه، دیداری- شنیداری  و آموزش الکترونیکی در ارائه آموزش‌های مربوط، به ارائه خدمات می‌پردازند.

شاهمرادی با بیان اینکه این طرح پس از اجرای آزمایشی در شش منطقه جنوبی استان سیستان و بلوچستان در ۱۴ مدرسه مجری و ۳۴ کلاس اقماری با پوشش قریب به ۱۰۰۰ نفر دانش آموز متوسطه اول و دوم و بررسی در شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان یکی از بسته‌های تحولی منطبق با سند تحول بنیادین در مرداد ماه سال جاری به تمامی استان‌ها ابلاغ شده است و برابر دستورالعمل مربوطه، برنامه عملیاتی طرح پس از بررسی در شورای آموزش و پرورش استان‌ها و شورای آموزش و پرورش مناطق هدف، تنظیم و با همکاری مدارس آموزش از راه دور مجری و خیرین، نهادها و دستگاه‌های اجرایی، در مناطق هدف اجرا می‌شود. این طرح با هدف پوشش دانش‌آموزان لازم التعلیم (زیر ۱۸سال) طراحی شده است لذا پس از شناسایی افراد مشمول طرح با تشکیل کلاس‌های آموزشی الکترونیکی گروهی به شیوه نیمسالی واحدی  به ادامه تحصیل می‌پردازد.

شاهمرادی اضافه کرد: هدف گذاری طرح برای سال جاری تحصیلی در صورت حمایت مالی خیرین، پوشش تحصیلی ۱۰۰۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل است که تاکنون بخشی از آن محقق شده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در این طرح  امکان پذیر است ؟ گفت: در این طرح اتباع خارجی نیز با داشتن مدارک هویتی معتبر می توانند از تحصیل رایگان برخوردار شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین