کد خبر: ۲۶۴۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵
در گزارش زیر طرز تهیه کیوسکی مرغ سوخاری را به شما آموزش می‌دهیم.
ناطقان: آیا تا به حال نام کیوسکی مرغ را شنیده اید؟ این غذا نوعی مرغ سوخاری است که طعم و ظاهر فوق العاده‌ای دارد. با ما همراه باشید تا شما را با طرز تهیه آن آشنا کنیم.

کیوسکی مرغ چیست؟

مرغ سوخاری انواع مختلفی دارد. معمولا ما هر نوع مرغی که با آرد سوخاری سرخ شده باشد را مرغ سوخاری می‌نامیم در صورتی که چنین نیست و مرغ‌های سوخاری از نظر نحوه پخت و طعم با هم متفاوتند.

یکی از انواع مرغ سوخاری که طرفداران زیادی دارد، کیوسکی مرغ یا کیفسکی (kievski) مرغ است. این نوع مرغ سوخاری با سینه مرغ درست می‌شود و از کشور اوکراین و شهر کیو آمده است.

همانطور که می‌دانید اکثر سوخاری‌ها در تخم مرغ و آرد سوخاری غلتانده می‌شود، اما کیوسکی مرغ علاوه بر این، دارای مواد دیگری است که داخل مرغ را با آن‌ها پر می‌کنند. در واقع تفاوت کیوسکی با سایر مرغ‌های سوخاری در این مسئله است.

مواد لازم برای تهیه کیوسکی مرغ:

۱ عدد سینه مرغ
۵ قاشق غذاخوری پنیر پیتزا
۲ الی ۳ قاشق غذاخوری جعفری خورد کرده
۱ عدد تخم مرغ
آرد سفید به مقدار لازم
آرد سوخاری به مقدار لازم
نمک، فلفل و ادویه دلخواه به مقدار لازم

بیشتر بخوانید

آموزش آشپزی؛ از سوسه کباب سیکا و خوراک پیکادیلو مکزیکی تا کاپ کیک خرما خانگی + تصاویر

مراحل تهیه کیوسکی مرغ:

اولین مرحله برای تهیه این غذای خوشمزه آماده کردن مرغ است. ابتدا سینه‌ی مرغ را از وسط باز کنید تا یک لایه صاف شود. حالا با بیفتک کوب روی آن بزنید تا باز و پهن شود. توجه داشته باشید که نباید لایه مرغ آنقدر نازک باشد که هنگام کوبیدن از هم باز شود.

اگر بیفتک کوب ندارید، می‌توانید از گوشتکوب برای این کار استفاده کنید. وقتی مرغ بازتر و نازک‌تر شد، دو طرف آن را نمک، فلفل و ادویه‌های دلخواه بپاشید و آن را طعم دار کنید.

بهترین ادویه‌هایی که می‌توانید در تهیه کیوسکی مرغ استفاده کنید، آویشن و پاپریکا هستند. حالا مرغ را در یخچال بگذارید تا ادویه‌ها به خورد مرغ بروند و مرغ شما طعم ادویه به خودش بگیرد.

جعفری‌ها را بشویید و خرد کنید، حالا یک لایه سلفون پهن کنید و جعفری و پنیر پیتزا را روی آن بگذارید و آن‌ها را با هم ورز دهید تا منسجم شوند. می‌توانید به جای پنیر پیتزا از کره استفاده کنید و یا اگر می‌خواهید غذای شما خیلی چرب شود، از هر دوی آن‌ها استفاده کنید.

وقتی جعفری و پنیر به هم چسبید و منسجم شد، آن را درون سلفون به شکل لوله بپیچید و به مدت یک ساعت داخل فریزر قرار دهید. پس از گذشت یک ساعت، مرغ را از یخچال کنید و روی سلفون بگذارید.

در این مرحله از تهیه کیفسکی مرغ، جعفری و پنیر را از فریزر خارج کنید و آن را وسط سینه مرغ قرار دهید و مرغ را به شکل رول بپیچید و دور آن را با سلفون محکم ببندید و برای یک ساعت داخل فریزر قرار دهید.

بعد از گذشت یک ساعت، تخم مرغ را هم بزنید و رول مرغ را درون تخم مرغ بزنید سپس آن را به آرد سفید آغشته کنید، مجدد به تخم مرغ آغشته کنید و بعد آن را به آرد سوخاری آغشته کنید.

حالا ماهیتابه را روی حرارت خیلی ملایم بگذارید و درون آن روغن بریزد و اجازه دهید تا روغن داغ شود، سپس مرغ‌ها را درون ماهیتابه بگذارید تا طلایی شوند. حتما باید حرارت ملایم باشد تا علاوه بر سرخ شدن، وسط مرغ نیز مغز پخت شود و پنیر آب شود.

حالا آن‌ها را از ماهیتابه خارج کنید و روی دستمال بگذارید تا روغن اضافی اش برود. نوش جان.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین