کد خبر: ۲۶۴۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
دبیر مجمع تشخیص مصلحت گفت: ایران آمادگی دارد با امکانات وسیع انسانی، مهندسی و دانش فنی، در رویداد بین‌المللی بازسازی منطقه قره‌باغ مشارکت کند.
ناطقان: «محسن رضایی» در حاشیه همایش بین‌المللی «قره‌باغ ۱۷ ربیع» در شهر قم و در جمع خبرنگاران گفت: نیروهایی از کشورهای ثالث که بعد از اجرای آتش بس در قره‌باغ مستقر شده‌اند، پایان حضورشان در منطقه معلوم نیست و اگر این نیروها بخواهند به صورت نامحدود در قره باغ بمانند و بخش‌هایی از قره‌باغ در اختیار ارمنستان باقی باشد، ممکن است مشکلات جدید و مهمی را بوجود بیاورد و اختلافات بین المللی این کشورها و نزاع‌های بین آن‌ها را وارد مساله قره باغ کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران باید تلاش کند تا نماینده‌ای در این کمیته آتش بس داشته باشد و همچنین در بازسازی قره‌باغ، ایران امکانات وسیع انسانی، مهندسی و دانش فنی خود را در اختیار آذربایجان و مردم قره‌باغ بگذارد. از نظر فاصله کمی که ما با قره‌باغ داریم می‌توانیم با هزینه کمتر، بازسازی بهتری را در آنجا صورت بدهیم.

وی افزود: از یک طرف، همبستگی فرهنگی و زبانی و مذهبی بین استان‌های آذربایجان ما و اردبیل ما با فرهنگ جمهوری آذربایجان و قره‌باغ وجود دارد و ازطرف دیگر فاصله جغرافیایی بسیار کوتاه هزینه ترانزیت را کاهش می‌دهد. این مزیت‌ها می‌تواند امتیاز ویژه‌ای در امر بازسازی قره‌باغ باشد. از دولت عزیز جمهوری آذربایجان انتظار داریم که اجازه بدهند در رقابت با سایرین و برای منافع حداکثری آذربایجان، ایران در بازسازی قره باغ مشارکت داشته باشد. از وزارت خارجه کشورمان نیز انتظار داریم به صورت جدی‌تر پیگیری کند که ایران در رویداد بین‌المللی بازسازی قره‌باغ مشارکت داشته باشد.
منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین