کد خبر: ۲۶۴۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
شهردار منطقه ۱۷ از اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در محلات منطقه ۱۷ با همکاری کادر درمان وزارت بهداشت، نیروهای بسیج، سپاه ،اعضای شورایاری محلات و شهرداری خبر داد.
ناطقان: داود لطفی درباره اجرای این طرح در ۱۴ محله این منطقه جنوبی پایتخت، گفت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برای مقابله با ویروس منحوس کرونا با همکاری کادر درمان وزارت بهداشت، نیروهای بسیج، سپاه ، اعضای شورایاری محلات و نیروهای خانه های سلامت شهرداری منطقه، یک اقدام بی نظیری بود که باعث کنترل این ویروس و کاهش انتقال بین افراد جامعه شده است.

لطفی افزود: شناسایی بیماران کرونایی و انجام اقدامات درمانی و پیشگیرانه برای انتقال ویروس از اهداف اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی است که در قالب پایش ساکنان محلات منطقه ۱۷ به شکل خانه به خانه و تلفنی و ارائه به موقع خدمات درمانی و مراقبتی به اجرا در می آید.

شهردار منطقه ۱۷ گفت: از ۵ ماه پیش طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در این منطقه به اجرا رسیده که شهرداری منطقه محیطی را به شکل کاملا مجهز در پنج سرای محله این منطقه در اختیار پایگاه این طرح قرار داد و نیروهای بسیج و سپاه با همیاری کادر درمان وزارت بهداشت اقدام به آموزش، پایش و کنترل ویروس کرونا بین ساکنان منطقه کردند.

او در ادامه افزود: برنامه خانه به خانه در ابتدای اجرای طرح با موضوع آموزش و پایش توسط نیروهای بهداشتی صورت گرفته و در مرحله بعد پایش و آموزش به شکل تلفنی از خانواده های ساکن در منطقه به اجرا در آمد که در این اقدام گام بلندی در کنترل و جلوگیری از بحران کرونا انجام شده است، همچنین یکی از دلایل مهم اجرای موفقیت آمیز این طرح همکاری بسیار مناسب ساکنان منطقه ۱۷ با کادر درمان بوده است.

لطفی اضافه کرد: در صورتی که  در این پایش عضو خانواده ای علائم بیماری کرونا را داشته باشد با همکاری مرکز بهداشت میثم و ابوذر در منطقه تست کرونا صورت می گیرد و اگر خانواده ای از لحاظ مالی توان پرداخت هزینه تست را نداشته باشند این هزینه کاملا رایگان انجام می شود.

بر اساس گزارش سایت شهر، شهردار منطقه ۱۷ گفت: یکی دیگر از خدماتی که در این طرح در منطقه ۱۷ به اجرا می رسد این است که نیروهای بسیج و سپاه در صورتی که خانواده ای دچار بیماری کرونا باشند و خودشان را در خانه قرنطینه کنند تمامی خرید مایحتاج روزمرشان را انجام و در اختیار این خانواده ها قرار می دهند.

او از دیگر برنامه های طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در منطقه ۱۷ را مربوط به تست قند خون و فشار خون افراد سالمند که دچار بیماری های پیش زمینه ای هستند دانست و افزود: نیروهای ۱۴ خانه سلامت شهرداری منطقه برای بیماران زمینه ای دیابت و فشار خون به ویژه سالمندان  به شکل تلفنی روند بیماری این افراد را بررسی می کند و در صورت نیاز از آنها دعوت می شود به خانه سلامت مراجعه کنند و به نوعی روند کنترل بیماری زمینه ای این افراد به دلیل ویروس کرونا عقب نخواهد افتاد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین