کد خبر: ۲۶۴۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه «ما منتظر اقدام دولت جدید آمریکا هستیم»، یادآور شد: «ایران اقدامات جبرانی خود را بلافاصله پس از اجرای تعهدات آمریکا انجام می‌دهد. توقف اجرای پروتکل الحاقی بر اساس برجام است. توافق اخیر ایران و آژانس بر اساس حسن نیت بوده است.»
ناطقان: گزیده سخنان علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری امروز در پی می آید:

*ایران قدامات جبرانی خود را بلافاصله پس از اجرای تعهدات آمریکا انجام می‌دهد

*توقف اجرای  پروتکل الحاقی بر اساس برجام است

*توافق اخیر ایران و آژانس بر اساس حسن نیت بوده است

*تن به بازی بی پایانی نخواهیم داد که هدفش خرید زمان برای دولت آمریکا و به تعویق انداختن لغو تحریم‌ها باشد

*ما هم مانند بسیاری از ملت های دیگر باور داریم که هیچ راهی جز دیپلماسی برای حل اختلاف جاری نیست اما دیپلماسی نمی تواند بدون حسن نیت و نشان دادن صداقت آغاز شود. دولت آمریکا تا امروز از برداشتن کوتاه ترین گامی که نشانگر تلاش برای اعتمادسازی باشد خودداری کرده است.

*دولت و مذاکره کنندگان ما به عنوان وکلای مردم در احقاق حق ضایع شده ملت ما در تعقیب دیپلماسی چه از راه سازوکارهای چندجانبه و چه از راه مجامع بین المللی کوتاه نخواهند آمد اما هرگز تن به بازی بی پایانی نخواهند داد که هدف از آن خریدن زمان برای دولت آمریکا و به تعویق انداختن لغو تحریم هایی باشد که نه تنها با متن قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، روح قوانین بین المللی و نص برجام مغایرت دارد، بلکه رنج را بر مردم ما تمدید می کند. ما آماده ایم که هر پیشنهاد عادلانه و صادقانه ای را برای حل این اختلاف بشنویم اما بیش از آن منتظریم که اقداماتی را در عمل ببینیم که می توانند به تدریج اعتماد از دست رفته را بازسازی کنند.

*هفته گذشته در توافق با آژانس بین المللی انرژی هسته ای، قانون مصوب مجلس را به نحوی اجرا کردیم که ضمن احترام به قانون، به جامعه بین المللی اطمینان بدهیم که برنامه های هسته ای ما همچنان ذیل نظارت های مشروع بین المللی و در مسیر صلح آمیز باقی خواهد ماند. این توافق حامل پیامی روشن دال بر حسن نیت ما در فرصت دادن به دیپلماسی بود.

*امروز انتظار داریم که اعضای شرکت کننده در برجام با دریافت این پیام، گام متقابلی را برای اثبات حسن نیت بردارند و در اینجا نمی توانم از این هشدار صرف نظر کنم که اقدامی خلاف انتظار ما آثاری مخرب بر فرایندهای دیپلماتیک خواهد داشت و می تواند پنجره های فرصت را به سرعت ببندد.

*همینطور انتظار داریم که همه طرف ها عاقلانه و دوراندیشانه رفتار کنند و ارزش لحظات گذرا و برگشت ناپذیر را بدانند. ما همچنان به دیپلماسی متعهدیم و اطمینان داریم که در آینده ای نزدیک، قانونمندی بر زیاده خواهی و زورگویی غلبه خواهد کرد.

*کرونا جهش یافته ایرانی نداریم، موتاسیون کرونا ایرانی درست نیست و صرفا کرونای انگلیسی در ایران مشاهد شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین