کد خبر: ۲۶۴۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۴هزارواحدی روبرو شد.
ناطقان: در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۵ میلیارد و ۹۳۹ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۵ هزار و ۶۲۱ میلیارد تومان در بیش از ۷۱۷ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۴ هزار و ۶۴۵ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۱۸۶ هزار و ۲۸۶ واحد قرار گرفت.


 بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر، فولاد مبارکه اصفهان و معدنی و صنعتی چادرملو شد و در مقابل شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و ایران خودرو با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبت را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۱۲۱۱ واحد، کل (هم‌وزن) ۱۸۸ واحد، قیمت (هم‌وزن) ۱۲۲ واحد، آزاد شناور ۳۳۶۲ واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب ۵۵۰۸ و ۲۱۱۶ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۱۶۲ میلیون ورقه به‌ارزش ۱۲ هزار و ۹۸۳ میلیارد تومان در ۵۵۲ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۵۴ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۶ هزار و ۹۷۹ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی پلیمر آریا ساسول، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و سرمایه‌گذاری صبا تامین شد و در مقابل شرکت‌های بیمه پاسارگاد، ذوب آهن اصفهان و بانک دی بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.
منبع: صراط
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین