کد خبر: ۲۶۴۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
سازمان هواشناسی نسبت به تقویت فعالیت سامانه بارشی و وزش باد شدید هشدار داد.
ناطقان: سازمان هواشناسی با صدور دو هشدار نارنجی رنگ آورده است: بارش برف، کاهش دما و یخبندان، رخداد مه، کاهش دید، در مناطق کوهستانی کولاک برف منطقه پنجشنبه (۱۴ اسفندماه‌)‌ برای جنوب آذربایجان غربی و جمعه (۱۵ اسفندماه) برای جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، شمال و غرب کردستان، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات شرقی خوزستان پیش‌بینی می‌شود.


تشدید بارش و وزش باد شدید


بر اثر حاکمیت این شرایط جوی اختلال در تردد، کاهش دید، تاخیر یا لغو پروازها، وقوع کولاک در گردنه‌های برفگیر و کوهستانی، احتمال رخداد بهمن در مناطق مستعد، لغزندگی و کولاک برف در جاده‌ها به‌ویژه جاده‌های روستایی پیش‌بینی و نسبت به پرهیز از سفرهای برون‌شهری به‌ویژه در مناطق کوهستانی، آمادگی ماشین‌آلات برف روبی و نمک‌پاشی، تجهیز خودروها به امکانات ایمنی و گرمایشی، پرهیز از صعود کوهنوردان، اتخاذ سایر اقدامات پیشگیرانه و پرهیز از انجام پروازهای هواپیماهای سبک و هلیکوپتر توصیه می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی وزش باد شدید تا خیلی شدید با سرعت متوسط بین ۶۰ تا ۹۰ کیلومتر برساعت، وزش باد لحظه‌ای شدید موقت با سرعت بیش ۱۱۰کیلومتر بر ساعت به‌صورت نقطه‌ای و محلی پنج‌شنبه (۱۴ اسفندماه) در استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان و جمعه (۱۵ اسفندماه) در استان‌ها اصفهان، یزد، کرمان، شمال شرق و شمال فارس، خراسان جنوبی، قم، جنوب سمنان و جنوب تهران پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی خیزش و توفان گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا و اختلال در تردد جاده‌ای به سبب کاهش دید، احتمال وارد آمدن خسارت به تاسیسات سبک شهری و روستایی، احتمال آسیب دیدن سازه های موقت  و تابلوها و بنرهای تبلیغاتی، سقوط اجسام از ارتفاع به‌ویژه در کارگاه‌های ساختمانی، احتمال شکستن درختان فرسوده، کولاک برف در گردنه‌های برفگیر و کوهستان وجود دارد.

سازمان هواشناسی نسبت به محکم کردن سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره، اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید، لغو فعالیت‌های کوهنوردی و ترددهای کوهستانی، لغو پرواز هواپیماهای سبک و گلایدرها و انجام اقدامات مقتضی برای حفاظت از محصولات کشاورزی در جنوب و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌کند.

منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین