کد خبر: ۲۶۴۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
در حالی که طی چند روز گذشته قیمت هرتوکن بیت کوین به 43 هزار دلار هم سقوط کرده بود، اما رویکرد بانک سیتی آمریکا این ارز مجازی را دوباره مثبت کرد.
ناطقان:  به نقل از راشا تودی، یکشنبه هفته گذشته و پس از چند هفته متوالی صعود بیت کوین به خاطر تعریف و تمجید ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت تسلا، بیت کوین روندی نزولی را در پیش گرفت و در حالی که رقم 58 هزار دلار را دیده بود، دو روز پیش حدود 43 هزار دلار را لمس کرد.


تعریف و تمجیدها دوباره بیت کوین را صعودی کرد


دلیل سقوط بیت کوین این بود که برخلاف تعریف و تمجید گذشته، ایلان ماسک در چند توئیت متوالی گفته بود که سرمایه‌گذاری در بیت کوین خیلی جذاب نیست و قیمت این ارز مجازی بیش از حد بالا رفته است.

با این سقوط سنگین قیمت بیت کوین شاهد آن هستیم که دوباره برخی مؤسسات بانکی پا پیش گذاشته و تلاش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند با تعریف و تمجید دوباره قیمت این ارز را افزایش دهند.

اخیراً نیز بانک سیتی آمریکا اعلام کرده که ممکن است روزی بیت کوین به ارز پرطرفداری در تجارت بین المللی بدل شود.

این گزارش باعث شد تا قیمت بیت کوین از دیروز دوباره روندی صعودی را در پیش گرفته و حالا به بالای 49 هزار دلار رسیده است.

بانک سیتی می‌گوید: در حالی که تا پیش از این سرمایه‌گذاران خرد نقش‌آفرینان بازار بیت کوین بوده‌اند، اما عاملی که طی چند هفته گذشته صعود سنگینی را برای بیت کوین رقم زده، ورود شرکت‌های بزرگی نظیر تسلا و مسترکارد به این بازار بوده است که می‌تواند قدم بزرگی برای بیت کوین در ورود به جریان متداول نقل و انتقالات تجاری باشد.

بانک سیتی می‌گوید: ورود مؤسسات سرمایه گذاری باعث شده تا اعتماد به ارزهای مجازی افزایش یابد اما همچنان موانعی بر سر راه توسعه استفاده از بیت کوین در تجارت بین الملل وجود دارد. برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری موضوعاتی نظیر بیمه، بهینه بودن سرمایه‌گذاری، نقدشوندگی، امنیت و برخی دیگر از عوامل همچنان مورد نگرانی هستند.

بانک سیتی می‌گوید: در صورتی که شرکت‌ها و اشخاص بتوانند به ارزهای دیجیتال ارائه‌شده از سوی بانک‌های مرکزی از طریق کیف پول مجازی دسترسی پیدا کنند، نفوذ بین المللی بیت کوین، امکان رهگیری آن و پتانسیل استفاده از این ارز در پرداخت‌های بین المللی افزایش خواهد یافت.

البته این مسأله بستگی به آن دارد که چگونه در حوزه بین الملل فضا برای ورود بیشتر مؤسسات سرمایه‌گذاری به بیت کوین و نظارت سازمان‌های پولی فراهم شود.

کارشناسان بانک سیتی می‌گویند: البته هنوز آینده بیت کوین نامشخص و نامطمئن است اما اتفاقاتی که در آینده نزدیک رخ خواهند داد، در این زمینه تعیین کننده خواهند بود.

بیت کوین از هفته گذشته تاکنون 20 درصد از ارزش خود را از دست داده، اما انتشار این گزارش بازار امروز را مثبت کرده است، به گونه‌ای که اتریوم به عنوان دومین ارز بازار نیز امروز رشد 7  درصدی داشته و به 1570 دلار در هر توکن رسیده است. بینانس کوین نیز که یکی از پرنوسان‌ترین ارزهای مجازی در بازار طی هفته‌های گذشته بوده امروز حدود 11 درصد رشد کرده و به 254 دلار در هر توکن رسیده است.

البته اخیرا بانک‌ها هم به بازار ارز مجازی ورود کرده و به عنوان مثال بانک ملون نیویورک که قدیمی‌ترین بانک آمریکا به شمار می‌رود اعلام کرده است که شرایط خرید و فروش ارزهای مجازی و بیت کوین برای مشتریانش را فراهم می‌کند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین