کد خبر: ۲۶۵۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز جمعه ۱۵ اسفند غیر از جنوب شرق در اغلب نقاط کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.
ناطقان: صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز در شمال غرب، سواحل خزر، ارتفاعات البرز و خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ابر ناکی و بارش پراکنده داریم.

وی افزود: روز آینده در مناطقی که ذکر شد بارش تداوم دارد و با ورود سامانه بارشی به کشور از غرب کشور بارش برف و باران در نواحی غربی کشور آغاز می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: بعد از ظهر فردا در جنوب، مرکز و شرق کشور بارش پراکنده و وزش باد خواهیم داشت.

ضیائیان افزود: روز جمعه ۱۵ اسفند غیر از جنوب شرق در اغلب نقاط کشور بارش پیش‌بینی می‌شود، بعد از ظهر جمعه فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کاهش می‌یابد و روز شنبه فقط در شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و گلستان بارش پیش‌بینی می‌شود و این سامانه از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

وی گفت: شدت بارش ها در روزهای پنجشنبه وجمعه در شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب کردستان و جنوب آذربایجان غربی خواهد بود.

همچنین در شمال غرب و ارتفاعات البرز و زاگرس بارش به ‌صورت برف است.

ضیائیان افزود: بعد از ظهر جمعه ۱۵ اسفند در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور و همچنین شنبه در نوار شرقی کشور وزش باد شدید داریم که در شرق و جنوب شرق کشور گرد و خاک دور از انتظار نیست.

وی اظهار داشت: روز یکشنبه ۱۷ اسفند در اغلب نقاط کشور جوی ارام داریم.

وی افزود: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با گذر امواج متناوب از لایه میانی جو، در شمال غرب کشور به سواحل غربی خزر بارش برف و باران خواهیم داشت.

وی بیان کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه دریای خزر مواج خواهد بود.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز پنجشنبه کمی ابری همراه با وزش باد پیش بینی می شود و روز جمعه آسمان تهران ابری و بارانی است و به تدریج در بعد از ظهر جمعه کاهش ابر به دلیل وزش باد شدید در تهران داریم، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 14 و 5 درجه خواهد بود.

وی اظهار داشت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۳۱ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و بجنورد با کمینه دمای ۴ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین