کد خبر: ۲۶۵۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران با اشاره به اینکه بخشی از ناپایداری آمار در تهران مربوط به تردد های درون شهری است گفت: حضور مردم در بخش‌های مرکزی شهر ۱۵ تا ۲۰درصد بیشتر شده است.
ناطقان: علیرضا زالی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت کرونا ویروس در استان تهران اظهار داشت: هم‌اکنون مجموع بیماران کرونایی بستری در تهران ٢ هزار و ۵۵ بیمار است که از این تعداد ٧٩٢ بیمار در مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

زالی با اشاره به اینکه شاخص بیماران سرپایی ۶ هزار مراجع و شاخص‌ها در تهران از نظر فوت، میزان مرگ و میر و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه در این هفته تفاوت چشمگیری را نشان نمی‌دهد گفت: این شاخص‌ها می‌تواند در هفته آتی تغییر کند.

وی در ادامه افزود: بخشی از شکنندگی و ناپایداری آمارهای کرونا در تهران مربوط به ترددهای درون شهری است که این آمارها در روزهای پایانی سال بیشتر نیز خواهد شد و مجموعاً ۱۵ تا ۲۰ درصد میزان حضور مردم در بخش‌های مرکزی شهر افزایش یافته است و استفاده کنندگان از مترو و وسایل حمل و نقل عمومی نیز افزایش داشته و تقریباً بیش از یک میلیون نفر در روز از مترو استفاده می‌کنند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران بیان داشت: ویروس جهش یافته متخاصم تر است و دارای قدرت بیمار کنندگی بیشتر می‌باشد که می‌تواند جوانان را بیشتر درگیر کند و علائم بالینی متفاوتی را خواهد داشت.

زالی عنوان داشت: هم اکنون ۲ شهر استان تهران به رنگ نارنجی در آمده و برخی شهرها از آبی به زرد تبدیل شده اند و پیشنهاد این است که در روزهای واپسین سال برای رنگ شهرها رعایت شیوه نامه‌ها و میزان بستری‌ها و تغییر در رشد میزان بستری‌ها در نظر گرفته شوند.
منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین