کد خبر: ۲۶۵۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
بیف کاری ماسامان، غذایی خوشمزه است که با ادویه کاری سنتی ماسامان تهیه می شود. این ادویه مخصوص تایلند است. که با برنج سرو می شود.
ناطقان: کاری سنتی ماسامان یک کاری تایلندی است که بسیار غنی است اما از نظر گرما طبع نسبتاً ملایم دارد. آن حاوی ادویه های زیادی است که می تواند هر کدام از کاری ها متفاوت باشند.

 نحوه ی پخت بیف کاری ماسامان, درست کردن بیف کاری ماسامان

این غذا معمولا با برنج پخته شده سرو می شود.

 

سس ماسامان - حدود 6 قاشق غذاخوری درست می کند :

 
مواد لازم برای بیف کاری ماسامان :
 پیاز قرمز خرد شده     1 عدد
 فلفل قرمز تند     3 عدد یا کمتر یا بیشتر
 گشنیز      2 قاشق چایخوری
زیره       2 قاشق چایخوری
 دارچین     نصف قاشق چایخوری
 فلفل سفید     نصف قاشق چایخوری
 سیر پوست کنده      3 حبه
* بادرنجبویه      برگ های 2 شاخه
پودر زنجبیل     1 قاشق چایخوری
سس میگو (اختیاری)     1 قاشق چایخوری
سس ماهی     3 قاشق چایخوری
شکر قهوه ای     1 قاشق چایخوری
گشنیز تازه     یک دسته کوچک
نمک     نصف قاشق چایخوری
آرد ذرت (نشاسته ذرت)     1.5 قاشق غذاخوری
گوشت گوساله خرد شده     1 کیلوگرم
نمک     نصف قاشق چایخوری
فلفل سیاه تازه آسیاب شده     ¼ قاشق چایخوری
آب گوشت     1 پیمانه (400 میلی لیتر)
شیر نارگیل     400 گرم
سیب زمینی     500 گرم
آب لیموترش     1 عدد لیوترش
برنج پخته شده     برای 6 نفر
فلفل قرمز خرد شده     به مقدار لازم برای تزیین
گشنیز تازه خرد شده     به مقدار لازم برای تزیین
آب لیموترش     به مقدار لازم

 

* بادرنجبویه، برگ های خارجی آن را برداشته، ریز خرد کنید (یا برای جایگزین آن، 2 قاشق چایخوری تفاله ی لیموترش استفاده کنید)

 
طرز تهیه بیف کاری ماسامان :

ابتدا سس ماسامان را درست کنید. در یک غذاساز پیاز قرمز، فلفل دلمه ای، مقداری گشنیز، زیره، دارچین، فلفل سفید، سیر، بادرنجبویه، زنجبیل، سس میگو، سس ماهی، شکر قهوه ای، نمک قرار دهید همه را با هم مخلوط کنید.

 

مقداری از گشنیز را کنار بگذارید.

 

همانطور که می بینید، من سس کاری ماسامان را برای این غذا خودم درست کردم. انجام این کار کاملاً ساده است اما سس کاری که از فروشگاه خریداری شده است، بسیار خوب عمل می کند.

 

اگر از سس کاری آماده خریداری شده استفاده می کنید، توصیه می کنم میزان آن را حدود 4 قاشق غذاخوری استفاده کنید، زیرا سس ها آماده غلظت بیشتری دارند.

 

همچنین، اگر این غذا را برای بچه ها یا افرادی که غذاهای گرم دوست ندارند درست می کنید، می توانید فلفل دلمه ای را از سس کاری خارج کنید و بعد از پخت غذا، در آخر مقداری فلفل خرد شده اضافه کنید.

 

 

سپس روغن را در یک قابلمه ای بزرگ گرم کنید. گوشت خرد شده را در آرد ذرت ، نمک و فلفل بریزید.

 

پس از داغ شدن روغن، گوشت را در آن حدود 5 دقیقه با حرارت متوسط ​​تا زیاد سرخ کنید، تا رنگ گوشت طلایی شود. احتمالاً گوشت کمی به قابلمه می چسبد، بنابراین ممکن است لازم باشد با کفگیر آن را جدا کنید.

 

زمانی که گوشت به مدت 5 دقیقه پخت، حرارت را کمی کم کنید و سس ادویه کاری را که قبلا درست کردید به آن اضافه کنید. آن را هم بزنید تا گوشت کاملا پوشیده شود و اجازه بدهید برای چند دقیقه بپزد.

 

آب گوشت و شیر نارگیل را به آن اضافه کنید و هم بزنید، درب آن را بگذارید و به آرامی روی حرارت ملایم به مدت 1 ساعت و 45 دقیقه بپزید (در غیر این صورت می توانید در فر با دمای 160 درجه سانتیگراد قرار دهید)) هر چند وقت یکبار آن را به هم بزنید. اگر آب آن کشیده شد و خشک به نظر رسید می توانید آب گوشت یا آب جوش بیشتری اضافه کنید.

 


 

بعد از گذشت 1 ساعت و 45 دقیقه، سیب زمینی را اضافه کرده، آن را هم بزنید و 30 دقیقه بیشتر بپزید تا سیب زمینی بپزد و غلیظ شود. در این فاصله ی زمانی برنج را بپزید.

 

سپس از فر خارج کنید و آب لیموترش را اضافه کنید. برنج را در بشقاب سرو بکشید و از بیف کاری روی برنج بریزید و گشنیز خرد شده، فلفل قرمز و مقداری آب لیموترش روی آن بریزید و سرو کنید.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین