کد خبر: ۲۶۵۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
نام فلفل موز به دلیل شکل مستطیل و رنگ زرد است که باعث می شود شباهت زیادی به موز داشته باشد. با این حال، با رسیدن، این فلفل ها می توانند رنگ های دیگری مانند نارنجی یا قرمز به خود بگیرند.
ناطقان: نام فلفل موز به دلیل شکل مستطیل و رنگ زرد است که باعث می شود شباهت زیادی به موز داشته باشد. با این حال، با رسیدن، این فلفل ها می توانند رنگ های دیگری مانند نارنجی یا قرمز به خود بگیرند.


خواص و مضرات فلفل موزی,مضرات فلفل موزی


فلفل موزی به رنگ سبز روشن، نارنجی یا زرد است و دارای شکل مستطیلی با نوک های تیز است. فلفل های خام دارای بافت صاف و پوستی ضخیم با دانه های داخلی هستند. پوست آن ها به دلیل داشتن آب در داخل آن کمی نرم می شود، اما فلفل ها می توانند به سرعت پخته شوند و خشک شوند. فلفل های موزی 10 سانتیمتر یا بیشتر طول دارند و در قسمت بالایی فلفل، نزدیک ساقه، پهن ترند. برخی از این فلفل ها به شکل صاف هستند در حالی که در انتهای بسیاری از آن ها کمی خمیدگی است.

 

در حالی که فلفل موزی طعم شیرینی دارد، در حالی که فلفل های قرمز دارای طعم بسیار تند و ویژگی های بسیار متفاوتی هستند. همه این فلفل ها از قاره آمریکا سرچشمه گرفته اند، اما فلفل های موزی و سایر فلفل ها از خانواده فلفل چیلی در کل دنیا پخش شده اند.

 
مواد مغذی در یک فنجان فلفل موز شامل :

کالری: 33

پروتئین : 2 گرم

چربی : 1 گرم

کربوهیدرات ها : 7 گرم

فیبر : 4 گرم

شکر: 2 گرم

 
فلفل موز نیز منبع بسیار خوبی برای :

ویتامین C

ویتامین A

ویتامین B6

ویتامین K

پتاسیم

کلسیم

فولات

 


 
آشنایی با خواص فلفل موزی:

کم کالری

یک فلفل 33 گرمی تنها حاوی 0.15 گرم چربی و 9 کالری است. این بدان معنی است که می تواند به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم لحاظ شود و باعث افزایش وزن نمی شود.

 

ویتامین ها

فلفل موز حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین A ، C و ویتامین B6 است. ویتامین A یک آنتی اکسیدان است که برای سلامت چشم نیز مهم است. بدن شما برای سنتز کلاژن و ال کارنیتین و همچنین انتقال دهنده های عصبی مختلف به ویتامین C نیاز دارد. علاوه بر این، مصرف ویتامین C همراه با آهن به بدن شما در جذب آهن کمک می کند. ویتامین C برای متابولیسم پروتئین ضروری است. همچنین ویتامین B6 برای بدن شما لازم است تا بتواند پروتئین را تجزیه و جذب کند. بدن شما از آن در بیش از 100 واکنش آنزیمی استفاده می کند.

 

مواد معدنی

فلفل موزی حاوی مواد معدنی مختلف از جمله کلسیم و منیزیم است اما به طور خاص منبع غنی از یک ماده معدنی است. 33 گرم فلفل موزی می تواند 12/0 گرم پتاسیم برای شما فراهم کند. شما هر روز این مقدار پتاسیم، نیاز دارید. بدن شما از پتاسیم برای تجزیه کربوهیدرات ها و استفاده از آنها و همچنین عضله سازی استفاده می کند.

 

 

فیبر رژیمی

یک وعده 33 گرمی فلفل موزی 1.1 گرم فیبر غذایی را تأمین می کند. فیبر را به غذا اضافه کنید، که باعث می شود شما سریعتر احساس سیری کنید و مصرف مواد غذایی را کاهش دهید. کاهش مصرف غذا می تواند به کاهش وزن کمک کند.

 

فشار خون پایین

یک وعده یک فنجان فلفل موزی حاوی 103 میلی گرم ویتامین C است که بیش از مقدار توصیه شده روزانه است. تحقیقات اولیه نشان می دهد که ویتامین C می تواند در کنترل فشار خون نقش داشته باشد.


 

با چاقی مقابله می کند

فلفل موزی حاوی ترکیبی به نام کپسایسین است. کپسایسین ماده شیمیایی ادویه دار فلفل است، اما ممکن است در رفع چاقی و نگرانی های مربوط به سلامتی نیز نقش داشته باشد. تحقیقات نشان می دهد که کپسایسین ممکن است به بهبود متابولیسم بدن و کاهش تجمع چربی بدن کمک کند.

 

کمک به هضم سریع

کپسایسین موجود در فلفل موزی می تواند به سرعت در هضم غذا کمک کند، سوخت و ساز بدن شما را افزایش دهد و حتی از زخم معده محافظت کند. مقادیر بالای فیبر در آنها به کاهش یا درمان یبوست و سایر مشکلات گوارشی کمک می کند.



مواد مغذی موجود در فلفل موزی می تواند به جلوگیری و درمان بعضی از بیماری ها مانند موارد زیر کمک کند :

 

نقرس: نقرس نتیجه اسید اوریک اضافی است که در مفاصل، کریستال ایجاد می کند و منجر به التهاب و درد می شود. رژیم غذایی حاوی ویتامین C کافی، می تواند به میزان قابل توجهی احتمال ابتلا به نقرس را کاهش دهد.

 

آرتروز: اگر رژیم شما به اندازه کافی ویتامین B6 نداشته باشد، این می تواند احتمال ابتلا به آرتریت روماتوئید را افزایش دهد. مقدار کافی ویتامین B6 موجود در فلفل موزی نیز می تواند به کنترل درد ناشی از آرتریت روماتوئید کمک کند.

 

سرطان: فلفل موزی حاوی مقدار زیادی کپسایسین نیست، اما مقداری هم دارد. کپسایسین ماده شیمیایی موجود در گیاهان تند است که به آنها گرما می دهد و نشان داده شده است که برای از بین بردن برخی سلولهای سرطانی موثر است.

 

هضم ضعیف: فیبر نامحلول که از فلفل موزی به دست می آورید به کاهش زمان هضم غذا کمک می کند تا از طریق دستگاه گوارش تولید شود. این می تواند از بروز مشکلاتی مانند یبوست و سوء هاضمه جلوگیری کند.

 

دژنراسیون ماکولای وابسته به سن: ویتامین A موجود در فلفل های موزی می تواند با محافظت از ماکولا در برابر تحلیل رفتن، بینایی شما را افزایش دهد.

 

التهاب: کپسایسین یکی از ترکیبات موجود در فلفل موزی است که می تواند به محافظت از بدن در برابر التهاب کمک کند. کپسایسین سطح ماده P را که انتقال دهنده عصبی است و سیگنال های درد و التهاب را از سیستم عصبی می فرستد، کاهش می دهد.
برچسب ها: فلفل ، موزی ، خواص ، ناطقان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین