کد خبر: ۲۶۵۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
با توجه به اهمیت موضوع حقوق کودکان مدرسه حقوق کودک در سال آینده در دستور کار قرار دارد و اجرای این طرح شامل مدارس شهری و روستایی در تمام مقاطع آموزشی خواهد بود.
ناطقان: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان مدارس تخصصی حقوق کودک در قزوین راه اندازی می شود.

صدیقه ربیعی روز پنجشنبه 14 اسفند 99 در جلسه کارگروه خانواده با عنوان حقوق کودک در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد ، با اشاره به اینکه کودکان سرمایه های اجتماعی و آینده سازان جامعه هستند ، افزود: باید دستورالعمل‌های حوزه کودک و خانواده اثرگذار و تصمیم ساز باشد.

وی اظهار داشت: سند ملی حقوق کودکان در کارگروه اجتماعی زنان و خانواده تصویب و افق آن تا سال ۱۴۰۴ تنظیم شده است و  چشم انداز وظایف نهادهای مرتبط با پیگیری امور کودکان و نوجوانان را در ۱۰ سال آینده تبیین کرده است.

ربیعی اضافه کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی، توانمند سازی و آگاه سازی کودکان بسیار حائز  اهمیت است و بی توجهی به این موضوع در آینده نه چندان دور مشکلات بی شماری را در جامعه ایجاد خواهد کرد.

این مسوول با اشاره به افزایش کودک آزاری ، مسائل و مشکلات  در این حوزه افزود: متاسفانه گاهی با موضوعاتی در فضای مجازی در خصوص کودک آزاری یا کودک کار مواجه می شویم که به نوعی خدشه وارد شدن به حقوق کودکان است.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع حقوق کودکان مدرسه حقوق کودک در سال آینده در دستور کار قرار دارد و اجرای این طرح شامل مدارس شهری و روستایی در تمام مقاطع آموزشی خواهد بود.

ربیعی خاطرنشان کرد: حداقل زمان یا جلسات برای طرح تبیین و آزمون یک مفهوم سه جلسه است و در هر مدرسه حداکثر سه مفهوم برای مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم آموزش داده خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با تاکید برهم افزایی دستگاههای اجرایی استان در اجرای این طرح  افزود: رصد آسیب‌های اجتماعی که  کودکان را تهدید می‌کند از جمله مباحثی است که در این مدرسه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ارتقای سطح آگاهی عمومی بالاخص کودکان، والدین، مربیان آموزش و پرورش و تسهیل گران در خصوص پدیده کودک آزاری، کودک همسری و توانمندسازی افراد جامعه در خصوص مقابله با کودک آزاری و کودک همسری و همچنین ارتقای سطح آگاهی تخصصی کارکنان نهادهای مرتبط با پدیده کودک آزاری کودک همسری از این اهداف طرح عنوان کرد.

ربیعی با بیان اینکه ۶۰ تسهیلگر در حوزه کودک در اجرای مدرسه حقوق مشارکت خواهد داشت ، افزود: کارگاه‌های آموزشی در این مدارس پیراموان موضوعات و مسائل مختلف مربوط به کودکان برگزار خواهد شد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با اشاره به نقش تشکل‌های غیر دولتی  یادآورشد: باید از ظرفیت تشکل‌های فعال حوزه کودکان استفاده کنیم و با حمایت از آنها حقوق کودکان در جامعه نهادینه شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین