کد خبر: ۲۶۵۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
تقی رستم‌وندی گفت: بر اساس آمار سازمان ثبت احوال 40 تا 45 درصد از بانوان مطلقه دوباره ازدواج می‌کنند.
ناطقان:  بر اساس بررسی‌های انجام شده در یک دهه اخیر میزان طلاق در کشور افزایش یافته است.گزارش سازمان ثبت احوال در سال 98، بیشترین طلاق ثبت شده در کشور به ترتیب مربوط به استان‌های تهران با ۳۱ هزار و ۷۳۳ مورد ، خراسان رضوی ۱۸ هزار و ۳۸۰ و فارس با ۱۰ هزار و ۹۳ طلاق بوده است. از مجموع طلاق‌های ثبت شده استان تهران ۳۱ هزار و ۲۹۸ مورد طلاق در بخش شهری و ۴۳۵ طلاق در بخش روستایی رخ داده است. البته باید دانست که طلاق فقط به جدایی ختم نمی‌شود و  زن سرپرست خانوار  به  اشتغال ، تامین مسکن  و ... نیازمند است. این امر می طلبد تا سازمان های مربوطه بیش از پیش به ازدواج از بعد روان، مشاوره، مهارت آموزی و ... اهمیت دهند. هرچند وضعیت ازدواج دوباره در بین افراد مطلقه در جامعه ما جای تامل دارد.


چه تعداد از زنان مطلقه در کشور دوباره ازدواج می‌کنند؟


تقی رستم وندی، رئیس سازمان امور اجتماعی کشور به خبرنگار برنا گفت:  بر اساس آمار سازمان ثبت احوال 40 تا 45 درصد از بانوان مطلقه پس از گذشت 5 سال امکان ازدواج مجدد برای آنها فراهم می‌شود.

 او افزود: طلاق  واقعه حیاتی است. جامعه ایرانی ازدواج را یک اقدام مثبت تلقی می‌کند. با این تفاسیر 40 تا 45 درصد بانوان بعد از طلاق ازدواج می‌کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین