کد خبر: ۲۶۵۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱
کشور چین در زمینه زبان و ادبیات فارسی استادان فعالی دارد که ۸ استاد ایرانی، کرسی زبان و ادبیات فارسی دارند و اگر ویروس کرونا نبود این تعداد به ۱۳ استاد می‌رسید.
ناطقان: رایزن فرهنگی و علمی جمهوری اسلامی ایران در چین اعلام کرد: حدود سه هزار دانشجوی ایرانی در رشته های مختلف چین در حال تحصیل هستند.

«عباسعلی وفایی» روز شنبه در نشست مجازی برنامه ریزی برای آموزش زبان فارسی در خارج از کشور افزود: ۲۰ مرکز زبان و ادبیات فارسی و ایرانشناسی در چین فعال است و زبان فارسی نیز در ۱۴ دانشگاه این کشور آموزش داده می شود.

رایزن علمی و فرهنگی ایران در چین افزود: کشور چین در زمینه زبان و ادبیات فارسی استادان فعالی دارد که ۸ استاد ایرانی، کرسی زبان و ادبیات فارسی دارند و اگر ویروس کرونا نبود این تعداد به ۱۳ استاد می‌رسید.

وی ادامه داد: مسئولیت کرسی‌های زبان فارسی کشور چین با دانشگاه شهید بهشتی است که درخواست می‌کنم آن را با دانشگاه علامه جابجا کنند چون دانشگاه علامه طباطبایی مرکز مطالعات جمهوری خلق چین دارد و استادان چینی عضو مجلات علمی دانشگاه علامه طباطبایی هستند.

وفایی با اشاره به تدوین نرم افزار زبان ادبیات فارسی گفت: آموزش زبان فارسی در کانال‌های مجازی فعال است و درخواست من این است بحث انتشار کتاب‌های الکترونیک بیش از کتاب کاغذی مد نظر قرار گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین