کد خبر: ۲۶۵۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فراوانی کالا در بازار وجود دارد و ما هیچ کمبودی در تأمین ارزاق عمومی مردم نداریم.
ناطقان: علیرضا رزم حسینی بعد از ظهر یکشنبه در نشست با امام جمعه اردبیل، اظهار کرد: در سال جاری به رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا و شیوع ویروس کرونا تلاش کردیم تا مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به حداقل برسد ولی با وجود همه تلاش‌ها، بخشی از مشکلات و نارسایی‌ها را همچنان شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: با رهنمودهای مقام معظم رهبری و پایمردی مدیران و مسئولان به رغم فشار حداکثری استکبار جهانی تلاش بر خنثی شدن این توطئه‌ها و ترفندها بوده تا کشورمان به مانند بسیاری از کشورها در شرایط کرونا دچار کمبود عرضه کالا نشود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خسارت میلیاردی اقتصاد جهان را از قبل شیوع بیماری کرونا یادآور شد و گفت: با وجود کمبود کالا در بسیاری از کشورها، ما در ایران فراوانی کالا را در بازار شاهد هستیم و هیچ کمبودی در عرضه وجود ندارد و تلاشمان بر این است که در ایام پایانی سال با تقویت نظارت‌ها بازار روند آرامش‌بخشی را سپری کند.

گرانی غیرقابل انکار است

    وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: ما گرانی را انکار نمی‌کنیم اما اعلام می‌کنیم فراوانی کالا در بازار داریم و مردم نباید احساس کمبود کالا و عرضه آن را حس کنند.

    رزم حسینی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت یک وزارتخانه مهم و تأثیرگذار در بخش اقتصاد کشور است به طوری که در ۲۹ رشته صنعتی فعالیت‌های مختلف تولیدی و اقتصادی را شاهد هستیم.

وی به رشد ۲۸ درصدی خودروسازی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: تا آخر سال تولید صنعت خودروی ایران تا ۵۰ درصد نیز قابل افزایش است.

رزم حسینی به تولید مناسب لوازم خانگی در کشور با یک رشد ۶۰ درصدی و عرضه آن به بازار به رغم تشدید تحریم‌ها در سال‌های اخیر بیان کرد: ما در ساخت قطعات نیز شرایط مطلوبی را در کشور شاهد هستیم و صنعت قطعه‌سازی ما یک صنعت پیشرو است که در بسیاری از واحدهای تولیدی تا سه شیفت تولید و تنوع عرضه را به بازار شاهد هستیم.

وی اظهار کرد: ما هیچ‌گونه کمبودی در تولید شوینده‌ها و مواد بهداشتی در کشور نداریم و در بخش صنعت نساجی نیز اکثر واحدهای تولیدی کشور دو تا سه شیفته فعالیت می‌کنند.

قاچاق پوشاک در کشور به حداقل رسیده است

وزیر کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: با رونق تولید پوشاک در کشور، قاچاق این محصول به حداقل رسیده و ما یک وضعیت آرامی را در صنعت پوشاک و تأمین نیاز کشور شاهد هستیم.

رزم حسینی تولید ۸۰ میلیون تن فولاد و ۸۷ میلیون تن محصولات پتروشیمی را از موفقیت‌های دولت در شرایط سخت تحریم‌های ظالمانه استکبار اعلام کرد و گفت: در مجموع ما رشد صنعتی هفت درصد را در کشور تجربه می‌کنیم و این امر به افزایش ظرفیت اشتغال در بخش‌های مختلف صنعتی منجر شده است.

وی در ادامه افزود: در تولید فولاد ۱۳ درصد، تولید آلومینیم ۵۷ درصد و فلزات رنگی با یک جهش ۴۸ درصدی روبه‌رو هستیم که در کنار آن اکثر واحدهای تولیدی و صنعتی به تولید محصولات صادرات‌محور نیز روی آوردند.

رزم حسینی به صادرات ۲۸ میلیارد دلاری در ۱۰ ماهه امسال اشاره کرد و ادامه داد: تا آخر سال ظرفیت صادرات کشور به بیش از ۳۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: استان اردبیل نیز از استان‌های با ظرفیت مناسب در بخش تولید و صنایع فلزی و همچنین معدنی است که با سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی تلاشی جدی انجام می‌شود تا تولید تقویت شود.

وی به سرمایه‌گذاری ایدرو و ایمیدرو در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: با توافق انجام شده قرار است بخشی از سرمایه‌گذاری صنعتی در استان با کمک این دو شرکت انجام شده سپس با واگذاری سهم دولتی به بخش خصوصی شرایط مناسب تحول صنعتی را در استان شاهد باشیم.
منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین