کد خبر: ۲۶۵۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳
کمیسیون اروپا:
"اورزولا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپایی در گفتگویی با روزنامه اتریشی "استاندارد "درباره خوش بینی‌های عجولانه درباره بهبود شرایط با واکسن کرونا هشدار داده و تاکید کرد: دنیا همچنان تا مدتها درگیر این بیماری خواهد بود.ما احتمالا مدت طولانی باید در دنیا همچنان با بحران کرونا درگیر باشیم. اما ما با تمام نیرو در این راستا کار می کنیم تا از این وضعیت بحران که برای مردم بسیار دشوار است خارج شویم.
ناطقان: "اورزولا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپایی  از افزایش چشمگیر دوزهای واکسن تولید شده در سه ماهه دوم سال جاری میلادی خبر داده و به ارزیابی های نادرست کمیسیون از شرایط در دوران بحران کرونا اعتراف کرد.


آغاز به کار رسمی کمیسیون جدید اروپایی به ریاست "اورزولا فون در لاین"- اخبار  اروپا - اخبار بین الملل تسنیم | Tasnim



وی تاکید کرد که در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به صورت میانگین حدود 100 میلیون دوز واکسن در هر ماه و در مجموع 300 میلیون دوز تا پایان ماه ژوئن تولید خواهد شد. وی افزود: به این ترتیب این هدف که در تابستان حدود دو سوم شهروندان اتحادیه اروپا حداقل یک دوز واکسن علیه کرونا را دریافت کنند محقق خواهد شد.

وی در عین حال درباره خوش بینی های عجولانه درباره اوضاع هشدار داده و گفت: انواع ویروس های جهش یافته نگرانی زیادی برای ما ایجاد کرده است. در هر زمانی در هر جایی می تواند جهشی از ویروس دیده شود که در برابر واکسن هایی که ما امروز داریم مقاومت می کند.

رئیس کمیسیون اروپایی همچنین گفت: در حال حاضر ما با فشار زیاد در سه مسیر افزایش تولید واکسن، توسعه واکسن ها و تسریع در تایید آن ها کار می کنیم.

وی همچنین اعتراف کرد که کمیسیون اروپایی این مسئله را دست کم گرفت که افزایش تولید انبوه و پایدار واکسن با خطرات قابل توجهی همراه است.

فون در لاین حفظ انسجام و در کنار هم ماندن اعضاء در این شرایط را مهم ارزیابی کرده و گفت: من حتی نمی توانم این مسئله را تصور کنم که چند کشور بزرگ اروپایی واکسن داشته باشند و بیشتر کشورهای کوچک عضو این اتحادیه دستشان خالی بماند. این مسئله اروپا را از هم پاشیده و بازار داخلی را نابود می کند.

وی این مسئله را در هفته های آینده بسیار مهم ارزیابی کرد که کشورهای عضو تکالیف خود را انجام دهند تا گواهی واکسیناسیون سبز بتواند عملا امکان سفرهای امن را برای شهروندان فراهم کند. کمیسیون اروپایی شرایط برای این امر را فراهم می کند.

رئیس کمیسیون اروپایی در بخش دیگری از سخنانش با این روزنامه اتریشی اظهار داشت: ما احتمالا مدت طولانی باید در دنیا همچنان با بحران کرونا درگیر باشیم. اما ما با تمام نیرو در این راستا کار می کنیم تا از این وضعیت بحران که برای مردم بسیار دشوار است خارج شویم.

رئیس کمیسیون اروپا در بخش دیگری از این گفتگو بحران کرونا را دوران بسیار بسیار دشواری برای اقتصاد دانست و از تلاش بالا برای مقابله با عواقب اقتصادی این بحران سخن گفت.

وی در بخش پایانی این گفتگو تاکید کرد: این پاندمی یک چالش بزرگ برای کل دنیا است. کاش زمانی در آینده وقتی به عقب برگردیم و نگاه کنیم ببینیم که به یکدیگر توجه داشتیم و در کنار هم بودیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین