کد خبر: ۲۶۵۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
در ماه فوریه و برای نهمین ماه متوالی قیمت مواد غذایی در جهان افزایش یافت و در این مسیر کشورهای فقیر بیشترین آسیب را می‌ببینند.
ناطقان: به نقل از راشاتودی، سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل اعلام کرد در کاه فوریه و برای نهمین ماه متوالی قیمت مواد غذایی در جهان افزایش یافت.

بر همین اساس قیمت مواد غذایی به بالاترین میزان در 6 سال گذشته رسیده  و بیشترین رشد قیمت نیز در ماه گذشته مربوط به شکر و روغن های گیاهی بوده است.

این بخش از سازمان ملل اعلام کرد در ماه فوریه شاخص قیمت مواد غذایی در جهان 2.4 درصد نسبت به ماه ژانویه رشد کرد و به 116 واحد رسید.این شاخص که معیار قیمت مواد غذایی در جهان به شمار می رود نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز 26.5 درصد بالاتر است.

این روند طولانی ترین روند افزایش مواد غذایی از سال 2007-8 به شمار می رود به گونه ای که قیمت شکر در ماه فوریه 6.4 درصد نسبت به ماه ژانویه رشد داشته است.

فائو همچنین اعلام کرد که بر همین اساس قیمت شکر در بازار جهانی به بالاترین میزان در 4 سال گذشته رسیده است.

در عین حال، قیمت روغن های گیاهی نیز رشد مشابهی را به ثبت رسانده و به  بالاترین میزان از سال 2012 تا کنون در بازار جهانی رسیده است.

روغن پالم، سویا، و آفتابگردان به خاطر اثرگذاری عوامل مختلف افزایش قیمت داشته اند و اصلی ترین دلیل این رشد قیمت به خاطر کاهش حجم انبارهای این مواد به خاطر پایین آمدن تولید دانه های آنها بوده است.

فائو همچنین اعلام کرده که افزایش قیمت مواد غذایی می تواند بحران اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا را به خصوص برای کشورهای آسیب پذیرتر سخت تر کند.

بنا به اعلام فائو علی رغم افزایش تولید در برخی کشورها اما احتمالا این رشد نخواهد توانست بالا رفتن تقاضا در برخی کشورهای جهان را تأمین کند و بر همین اساس 45 کشور جهان از جمله 34 کشور آفریقایی و آسیایی به شدت به کمک در حوزه تأمین مواد غذایی خود نیاز دارند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین