کد خبر: ۲۶۶۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا از تردد عادی و روان خودروها در جاده‌های کشور خبر داد.
ناطقان: سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا در خصوص آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور اظهار داشت: در حال حاضر ترافیک در جاده‌های کشور روان و بدون مشکل در جریان است.

وی به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید و گردوخاک برای استانهای مرکزی اشاره و تصریح کرد:احتمال بروز گردوخاک و کاهش میدان دید رانندگان در جاده ها متصور است؛ بنابراین در این شرایط پرهیز از سفر غیر ضروری توصیه می شود.

سرهنگ شیرانی افزود: در صورت سفر ضروری، رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی بیشتر با خودروی جلویی و احتیاط بیشتر در رانندگی الزامی است.

وی با بیان اینکه تردد در برخی از جاده ها به نسبت سال گذشته_ که محدودیت کامل سفرها اعلام شده بود_ افزایش محسوسی داشته است، گفت: بررسی تردد در شهرها بیانگر رعایت پرهیز از سفر توسط مردم نیز بوده و از همکاری و همراهی مردم در اجرای توصیه ستاد ملی مقابله با کرونا تشکر می کنیم.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا تصریح کرد: تردد و سفر به شهرهای گروه قرمز و نارنجی ممنوع بوده ‌و محدودیت تردد شبانه در تمامی شهرها کشور در گروه قرمز و نارنجی و زرد و آبی کماکان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: تیم‌های پلیس راه جهت تسهیل در تردد و انضباط بخشی و برخورد با تخلفات و انجام اقدامات لازم به منظور کاهش تصادفات در آماده‌باش کامل هستند.

شیرانی با بیان اینکه ۸۲درصد از تصادفات جاده ای به علت ۴ علت اصلی سرعت غیرمجاز ، سبقت غیرمجاز ، عدم توجه کافی به جلو ، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه حادث می شود گفت: استفاده از تلفن همراه مهمترین علت در عدم توجه کافی به جلو است؛ همچنین خستگی و خواب آلودگی مهمترین نقش را در عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه دارد.

وی به رانندگان توصیه کرد: در هر زمان رانندگان احساس خستگی و خواب آلودگی کردند بلافاصله در محلی توقف و با استراحت کوتاه و تغییر وضعیت ادامه مسیر بدهند و اصراری بر رانندگی طولانی مدت و یکنواخت و بدون توقف نداشته باشند و زمان بیشتری برای سفر در نظر بگیرند.

سرهنگ شیرانی با بیان اینکه دوربین‌های مکانیزه تخلفات را ثبت و تیمهای گشتی پلیس بصورت قاطع با تخلفات رانندگی در جاده‌ها برخورد می‌کنند خاطرنشان کرد: جریمه و نمره منفی گواهینامه در تخلفات حادثه ساز همزمان اعمال می شود.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین