کد خبر: ۲۶۷۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
در آستانه سفر پادشاه اردن و رییس جمهوری مصر به عراق برای برگزاری نشست سه جانبه، تدابیر امنیتی در بغداد به بالاترین سطح افزایش یافت.
ناطقان:  تشدید تدابیر امنیتی در پایتخت عراق در حالی صورت می‌گیرد که در هفته‌های اخیر نیز چندین نوبت در این شهر محدودیت‌های تردد صورت گرفت.


تشدید تدابیر امنیتی در بغداد


این گزارش حاکیست، نیروهای امنیتی با حضور گسترده در خیابان‌های اصلی و منتهی به ساختمان های دولتی، این خیابان‌ها را بسته‌اند و در بلوار فرودگاه بغداد نیز  حضور ارتش چشمگیر است.

تصاویر مردمی نیز که به دست خبرنگار ایرنا در بغداد رسیده نشان می‌دهد خیابان‌های السعدون و باب الشرجی و همچنین مسیرهای منتهی به میدان "تحریر" از جمله خیابان‌های مسدود شده هستند و نیروهای امنیتی به هیچکس حتی کسانی که دارای استثنائات مربوط به قانون منع رفت و آمد هستند، اجازه عبور نمی‌دهند.

تشدید تدابیر امیتی ساعاتی پس از آن رخ داد که گروه‌های شبه نظامی موسوم به "ربع الله" صبح روز پنجشنبه به خیابان های بغداد آمده و با خودروهای متعدد و انواع سلاح سبک و نیمه سنگین به رژه پرداختند و نسبت به حضور اشغالگران آمریکایی در کشور خود اعتراض کردند. از همین روی برخی منابع معتقدند حضور پنجشنبه شب نیروهای امنیتی در پاسخ به تحرکات شبه نظامیان است.

در مقابل برخی منابع نزدیک به دولت نیز استقرار نیروهای امنیتی در سطح شهر را به منظور ایجاد امنیت برای اجلاس سه جانبه رهبران عراق، اردن و مصر دانستند.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در واکنش به رژه گروه‌های ربع الله که او را به بریدن گوش‌هایش تهدید کرده بودند؛ گفته است: قصد این گروه برهم زدن امنیت کشور است.

در همین رهگذر منابع امنیتی در اطلاعیه‌ای اعلام کردند به تعداد دیگری از تیپ‌های اضطراری عراق برای پشتیبانی از لشکر ویژه فراخوان داده خواهد شد.

گزارش خبرنگار ایرنا حاکیست، ساعاتی دیگر وزیران خارجه مصر و اردن وارد بغداد خواهند شد تا جلسات مقدماتی سران سه کشور را برگزار کنند.

نخست وزیر عراق در آستانه سفر و میزبانی از سران مصر و اردن پنجشنبه شب با پادشاه عربستان دیدار مجازی برگزار و در خصوص مسائل مهم منطقه گفت‌وگو کرد.

پادشاه عربستان سعودی در این گفت‌وگو در حالی از تلاش کاظمی برای دستیابی به ثبات و توسعه در عراق قدردانی کرد که وزیر خارجه قطر در سفر چهارشنبه به عراق این کشور را محور کشمکش منطقه اعلام کرد.

بغداد طی هفته اخیر علاوه بر میزبانی از وزیرخارجه قطر پذیرای فرمانده ارتش پاکستان هم بود ضمن اینکه وزیر دفاع عراق هم روز چهارشنبه به ارمنستان سفر کرد.

باوجود تشدید چندباره تدابیر امنیتی در بغداد؛ این شهر طی روزهای اخیر صحنه چند حادثه از جمله ترور یک افسر ارشد اطلاعات عراق و نیز انفجار انتحاری بود. 
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین