کد خبر: ۲۶۷۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه اکنون همراهی با کادر درمان و پرهیز از سفرهای غیرضروری تنها خواسته ما از مردم است، اظهار کرد: حتی از افرادی که سفری را آغاز کرده‌اند تقاضا داریم اگر در نیمه راه هستند برگردند چراکه بیماری کرونا با سفر گسترش می‌یابد.
ناطقان: سرهنگ هادی امیدوار، امروز یکشنبه ۸ فروردین در سفر به خراسان جنوبی و نظارت بر اجرای طرح ترافیکی در جاده‌های این استان، گفت: برخی از مردم در ایام نوروز به تقاضای محدودیت سفر که از سوی وزارت بهداشت و درمان اعلام شد توجه نکرده و سفرها را آغاز کردند.

وی افزود: این سفرها از خراسان جنوبی بیشتر به سمت مشهد مقدس در حال انجام است که بخشی از ماموریت‌های پلیس مربوط به این نوع سفرها و در حوزه پیش بینی ایمنی آن بود.

رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه اقداماتی در ابن خصوص انجام شد، تصریح کرد: در مجموع شرایط جاده‌های استان مطلوب بوده و ترافیک روان است، اما باز هم نسبت به شرایط عادی حجم ترافیک بالاتر است که امیدواریم در روزهای باقیمانده ایام تعطیلات نوروزی مردم رعایت کرده و با پیشگیری از انجام سفر با کادر درمان همراهی کنند.

امیدوار با بیان اینکه مردم یک سال است که سفر نرفته‌اند یا حداقل سفر را داشته‌اند، افزود: اکنون که محدودیت‌ها محدود به شهرهای با وضعیت نارنجی و قرمز شده بسیاری از مردم ملاحظه نکرده و اقدام به رفتن به سفرهای کوتاه می‌کنند.

وی با بیان اینکه این نوع سفرها که عمدتا در ایام عید صورت گرفت دو آسیب به همراه دارد، تصریح کرد: آسیب نخست متوجه راه‌های فرعی است چراکه سفرهای کوتاه عمدتا به شهرهای مجاور انجام شد که بیشترین فراوانی حوادث در مسیرهای فرعی و روستایی را به خود اختصاص داد.

رئیس پلیس راه کشور بیان کرد: باید توجه کرد که ظرفیت راه‌های کشور مخصوصا در مسیرهای فرعی و روستایی ظرفیت پایینی است که نیاز است با رعایت بیشتر قوانین و مقررات در این مسیرها به این نکته توجه کرد تا میزان حوادث کاهش یابد.

امیدوار با اشاره به اینکه نکته دوم بحث سرعت غیرمجاز و حوادث ناشی از آن است، اظهار کرد: حوادث در این ایام به علت بالارفتن سرعت افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌هایی که از سامانه‌ راه‌های کشور به عمل آمد، حدود دو کیلومتر سرعت در برخی از محورهای مواصلاتی کشور از جمله خراسان جنوبی افزایش پیدا کرده است که این میانگین دو کیلومتر در مجموع رقم بالایی است که امیدواریم با رعایت سرعت مطمئنه این میانگین و بالتبع آن شدت حوادث کاهش یابد.

امیدوار تصریح کرد: سال گذشته محدودیت‌های سراسری در کشور اعمال شد و ترددها به حداقل رسید و استان خراسان جنوبی که استان بین راهی و عبوری است در سال گذشته حوادث چشم گیری نداشت، اما امسال که سفرها افزایش پیدا کرده با افزایش حوادث روبرو هستیم.

افزایش حوادث فوتی

وی افزود: امیدواریم با رعایت قوانین و مقررارت، توجه به آن و همکاری با پلیس راه توسط مردم بتوانیم امنیت سفر را به گونه‌ای مطلوب تر پیاده سازی کنیم.

رئیس پلیس راه کشور بیان کرد: در مجموع حوادث فوتی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۵۰ درصد و متوفیان ناشی از این حوادث حدود ۶۵ درصد افزایش داشته است.

امیدوار از افزایش حدود ۸۵ درصدی تصادفات جرحی و تعداد مصدومان خبر داد و اظهار کرد: البته سفرها نیز در برخی مناطق کشور نسبت به چند روز گذشته بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه وضعیت نسبت به نوروز سال ۹۸ که شرایط عادی را در کشور داشتیم، مطلوب تر بوده و حدود ۲۰ درصد آمار تلفات، حوادث و جراحات پایین تر است، افزود: اکنون همراهی با کادر درمان و پرهیز از سفرهای غیرضروری تنها خواسته ما از مردم است.

ریسک تخلفات رانندگی بالاتر از کرونا

رئیس پلیس راه کشور ادامه داد: حتی از افرادی که سفری را آغاز کرده‌اند تقاضا داریم اگر در نیمه راه هستند برگردند چراکه بیماری کرونا با سفر گسترش می‌یابد.

امیدوار بیان کرد: به هر حال کرونا یک بیماری است و اگر فردی به آن مبتلا شود درصد بالایی احتمال بهبودی وجود دارد، اما تجربه نشان داده حوادث رانندگی که که در این ایام شکل می‌گیرد از لحاظ تلفات و جراحات وزن بالایی دارد.

وی به شش تخلف حادثه ساز اشاره کرد و یادآور شد: سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ، نقص فنی وسیله نقلیه، عدم استفاده از کمربند برای همه سرنشینان خودرو و استفاده از تلفن همراه، تخلفات حادثه ساز هستند؛ به گونه ای که تقریبا ۸۲ درصد تلفات ناشی از این تخلفات است که اگر مردم رعایت کنند و این تخلفات را نداشته باشند، اطمینان می‌دهیم که حادثه‌ای نخواهیم داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین