کد خبر: ۲۶۷۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳
سیزده بدر امسال بخاطر کرونا بر خانه نشینی و پرهیز از دورهمی تاکید می شود و اما علاوه بر تاکیدات مسئولان ستاد کرونا و کارشناسان پزشکی ، پیش بینی کارشناسان هواشناسی هم حکایت از این دارد که وضعیت آب و هوا در روز طبیعت برای بوستان گردی مساعد نیست و باد و باران در راه است.
ناطقان: بنابر پیش بینی سازمان هواشناسی امروز (۱۳ فروردین) مصادف با «روز طبیعت» در استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی خوزستان و مناطقی از ایلام، اصفهان، همران، مرکزی، قم، تهران، البرز، قزوین، سمنان، شمال یزد، جنوب خوزستان و شمال خراسان رضوی رگبار باران گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات البرز بارش برف و باران رخ خواهد داد.

همچنین در شمال غرب، غرب، مرکز کشور و دامنه‌های البرز مرکزی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق نیمه جنوبی، شرق و مرکز کشور با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود و در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل نیز دما بین ۷ تا ۱۰ درجه و در شمال شرق بین ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد افزایش پیدا می‌کند.

در هشدار سازمان هواشناسی آمده است که در روز طبیعت (۱۳ فروردین) در نوار غربی آذربایجان غربی، جنوب کردستان، شرق کرمانشاه، لرستان، همدان، نیمه شمالی مرکزی، شمال و شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال غرب فارس، البرز، نیمه شرقی قزوین، نیمه شمالی تهران و نوار غربی اصفهان وقوع رگبار باران، در ارتفاعات بارش برف و رخداد مه و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

در چنین شرایطی بارش های رگباری موقت، احتمال بالاآمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها، رخداد صاعقه، کولاک برف در گردنه‌های برفگیر و کوهستان ‌دور از انتظار نیست.  از این رو نسبت به عدم توقف و اتراق در حاشیه رودخانه ها به‌ویژه رودخانه‌های فصلی، احتیاط در صعود به ارتفاعات و احتیاط در چرای دام توصیه می‌شود.

علاوه‌بر این سازمان هواشناسی هشدار داده که در نیمه شمالی آذربایجان غربی، البرز، تهران، ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی کرمان و یزد وزش باد شدید با سرعت متوسط بین ۵۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت و در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، قم، همدان، مرکزی، اصفهان، نیمه شمالی چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی فارس و لرستان وزش باد شدید تا خیلی شدید با سرعت متوسط بین ۸۰ تا ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت دور از انتظار نخواهد بود که بروز خسارت به تاسیسات شهری و روستایی، خیزش و توفان گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا، آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی، آسیب به دکل‌های برق، سقوط اجسام از ارتفاع بویژه در کارگاه‌های ساختمانی، شکستن درختان فرسوده، کولاک برف در کوهستان‌های برفگیر را نیز می‌تواند به‌همراه داشته باشد.

 آسمان تهران امروز (۱۳ فروردین) کمی ابری، در بعدازظهر با افزایش ابر و گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد خواهد بود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین