کد خبر: ۲۶۷۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران معتقد است که بیش از ۹۵ درصد علت رکود این واحدهای صنعتی به منابع مالی یعنی بانک‌ها و مسائل مدیریتی برمی گردد.
ناطقان: صابر پرنیان، مدیرعامل شهرک های صنعتی استان تهران در مورد احیای بیش از ۱۴۰۰ واحد راکد صنعتی گفت: ۱۴۰۰ واحد صنعتی که در سالهای گذشته فعالیت می کردند بنابر دلایلی تعطیل شده بودند اما با همت همه دست اندرکاران و اقدامات قانونی و حمایتی به چرخه تولید برگشتند و اشتغال و تولید در این واحدها به جریان افتاد.

وی با بیان اینکه سهم شهرک های صنعتی استان تهران از این تعداد واحدهای تعطیل، ۱۲۰ واحد بود گفت: خوشبختانه این ۱۲۰ واحد در سال گذشته به چرخه تولید برگشت.

مدیرعامل شهرک های صنعتی استان تهران متذکر شد: این واحدها احیا شدند اما فراموش نکنیم که واحد صنعتی یک موجود زنده است و همیشه باید مراقبت و محافظت شود.

پرنیان تدوین برنامه بلندمدت و استراتژی صنعتی را ضروری و موثر دانست و گفت: ما باید قوانین را طوری وضع کنیم که عملاً منجر به بهبود فضای کسب و کار شود و درمورد صدور مجوزهای جدید و آمایش سرزمینی برای تولید کالاها نیز باید اقدامات مناسبی انجام شود.

به گفته مدیرعامل شهرک های صنعتی استان تهران، وجود قوانین متناقض و جزیره ای و ضد تولید و بخشنامه های خلق الساعه حاکی از ضرورت تهیه و تدوین یک برنامه بلندمدت برای حفظ و ارتقای تولید و تولید صادرات محور است.

همچنین علی صدری در  مصاحبه با رادیو گفت و گو گفت: مایه تاسف است که بعد از گذشت یک دهه از نامگذاری سالهای اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری، ما امروز به احیای ۱۴۰۰ واحد تولیدی تعطیل افتخار می کنیم!

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران معتقد است که بیش از ۹۵ درصد علت رکود این واحدهای صنعتی به منابع مالی یعنی بانکها و مسائل مدیریتی برمی گردد.

وی با اذعان به عدم استفاده بهینه و مناسب از منابع و سرمایه انسانی در این حوزه گفت: متاسفانه در انتخاب مدیران دولتی به جای شایسته سالاری، سیاست سالاری دنبال می شود و در بخش خصوصی هم خودمان هم تولیدکننده، هم تأمین کننده و هم فروشنده هستیم و برای بررسی نیاز بازار، از متخصص واقعی آن استفاده نمی کنیم.

صدری، ماندگاری واحدهای صنعتیِ برگشته به چرخه تولید را نیازمند عارضه یابی مدیریتی دانست و گفت: یکی از شاخصه های اصلی تولید در کل دنیا منابع مالی و سخت افزاری است اما وقتی منابع مالی در ایران با هزار مانع از بانک تأمین می شود و هزینه سرمایه گذاری هم به شدت بالاست نهایتاً منجر به ورشکستگی خواهدشد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین