کد خبر: ۲۶۷۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶
در تماس تلفنی نخست وزیر عراق و رئیس جمهور فرانسه درباره چارچوب های روابط دوجانبه میان عراق و فرانسه از نظر سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و سایر زمینه ها و راههای تقویت آن تبادل نظر شد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری عراقی واع، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق امروز (شنبه) یک تماس تلفنی از امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه دریافت کرد.

دفتر رسانه ای مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در بیانیه ای اعلام کرد: در این تماس تلفنی درباره چارچوب های روابط دوجانبه میان عراق و فرانسه از نظر سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و سایر زمینه ها و راههای تقویت آن روابط در راستای خدمت به منافع مردم دو کشور تبادل نظر شد.

دو طرف همچنین درباره اوضاع منطقه ای و بین المللی و راههای تقویت آرامش و ثبات رایزنی کردند و درباره مسائل مورد اهتمام دو کشور به گفتگو پرداختند.

کاظمی در این تماس تلفنی خطاب به ماکرون گفت: عراق به ایجاد روابط همکاری متعادل با شرکای بین المللی به دور از سیاست محورها و تنش ادامه می دهد.

امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه هم در این تماس تلفنی از مواضع عراق در این زمینه و تلاش های مصطفی الکاظمی در راستای تقویت ثبات و امنیت بین المللی تمجید و بر حمایت کشورش از عراق و تمایل این کشور برای توسعه روابط بویژه اقتصادی با عراق و تمایل شرکت های فرانسوی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف این کشور تاکید کرد.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین