کد خبر: ۲۶۷۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸
از روز گذشته و همزمان با پایان تعطیلات نوروزی و همچنین آغاز رسمی فعالیت های اقتصادی، نرخ ها در بازار سکه و طلا با نوسانات همراه شد و مسیر کاهش قیمت ها را طی کرد.
ناطقان: در هفته نخست سال ۱۴۰۰ قیمت انواع سکه و طلا در بازار همانند آخرین روزهای سال ۹۹ بود این در حالی است که از دیروز و با آغاز رسمی کار در بازار، نرخ ها روند کاهشی طی کرده است.

روز گذشته سکه از کانال ۱۱ میلیون تومان عقب نشینی کرد البته امروز با وجود کاهش نرخ ارز، روند قیمت ها در بازار فلزات گرانبها نسبت به دیروز افزایشی شده است.

تاثیر نرخ ارز بر نوسان قیمت سکه و طلا

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر درباره نوسانات نرخ ها در بازار فلزات گرانبها به خبرآنلاین گفت: نوسانات بازار فلزات گرانبها شدید نبوده بلکه این نوسانات طبیعی است زیرا در ماه پایانی سال ۹۹ شاهد نوسان زیادی در بازار نبودیم.

محمد کشتی آرای افزود: در اسفند ۹۹، قیمت انس جهانی و همچنین نرخ ارز، ثبات نسبی داشت ولی در هفته نخست سال ۱۴۰۰، قیمت ها همانند سال گذشته بود اما پس از اتمام تعطیلات نوروزی و بازگشایی بازارها، صحبتهای سیاسی و همچنین اتفاقات پیش رو مانند نشست های برجام و وصول قسمتی از منابع مالی بلوکه شده ایران در سایر کشورها باعث شد تا نرخ ارز از روز گذشته تا کنون به طور متوسط ۱۰۵۰ تومان کاهش یابد.

کاهش ۵۰۰ هزار تومانی قیمت سکه

وی ادامه داد: کاهش ۱۰۵۰ تومان نرخ ارز تاثیر عمده ای در کاهش قیمت سکه و طلا در بازار داخلی داشته است به طوری که از نخستین ساعات کاری روز گذشته تا نیمه امروز ، از قیمت هر سکه در بازار ۵۰۰ هزار تومان کاسته شده است.

این فعال بازار بازار طلا و جواهر خاطرنشان کرد: علت اصلی کاهش نرخ سکه و طلا در بازار داخلی، افت قیمت ارز است این در حالی است که در روزهای پایانی سال ۹۹ هر انس طلای در محدوده ۱۷۳۰ دلار بود و دیروز و امروز نیز این نرخ تقریبا ثابت مانده بنابراین باید گفت قیمت طلای جهانی ثابت مانده و نوسانات بازار تحت تاثیر کاهش نرخ ارز و دلار رخ داده است.

حباب سکه ۳۵۰ هزار تومان شد

کشتی آرای گفت: در ۲ روز اخیر و در بازار داد و ستدی مشاهده نمی شود و شاهد کاهش تقاضا در بازار هستیم به همین علت حباب سکه طی این ۲ روز ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافته و به ۳۵۰ هزار تومان رسیده در حالی که در روزهای گذشته و به ویژه روزهای پایانی سال ۹۹ حباب سکه حدود ۶۰۰ هزار تومان بود.

کشتی آرای تصریح کرد: در آخرین روز سال ۹۹ حباب سکه به حدود ۶۵۰ هزار تومان رسید اما در۲ هفته نخست سال ۱۴۰۰ بخشی از حبابی که ایجاد شده بود، تخلیه شد و از بین رفت و اکنون این حباب به ۳۵۰ هزار تومان رسیده است.

وی تاکید کرد: در مجموع علت اصلی کاهش نرخ ها در بازار فلزات گرانبها را باید افت قیمت ارز و حباب سکه دانست.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر درباره روند افزایشی نرخ ها در این بازار در طول امروز اظهار کرد: روز گذشته شوک قیمتی اتفاق افتاد و باعث شد حباب سکه کاهش یابد، این در حالی است که بعد از شوک و چند نوسان، قیمت ها در مرحله ای به تعادل می رسند امروز نرخ ها به نقطه تعادل رسیده است و اکنون شاهد ثبات نرخ ها در بازار هستیم.
برچسب ها: بازار ، سکه ، تعادل
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین