کد خبر: ۲۶۷۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
بعد از کلاب هاوس ۴ ساعته علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی که درآن به ده‌ها سوال هسته‌ای، برجامی، سیاسی و حتی اقتصادی خبرنگاران از طیف‌های مختلف سیاسی داخل و خارج کشور پاسخ داد، برخی صفحات رسانه‌های مجازی شایع کردند که صالحی درحال رایزنی با شخصیت‌ها برای کاندیداتوری انتخابات ۱۴۰۰ است.
ناطقان:  رییس سازمان انرژی اتمی در گفتگو با روزنامه خراسان ضمن رد چنین خبرسازی‌هایی تصریح کرد: البته گروه‌ها و شخصیت‌های متعددی در ماه‌های اخیر با بنده برای حضور در عرصه انتخابات رایزنی داشته اند، ولی به همه این عزیزان گفته ام که چنین قصد و برنامه‌ای ندارم.


صالحی: بن‌بست برجام در حال شکسته شدن است - خبرآنلاین




توضیح در مورد آینده برجام

وی همچنین در مورد سخنانش در کلاب هاوس و خوش بینی نسبت به آینده برجام تصریح کرد: معنی سخنان بنده حل و فصل همه موضوعات در هفته آینده نبود بلکه گفتم با توجه به اینکه امریکا دیگر دنبال این نیست که ایران اول به تعهداتش عمل کند احتمال باز شدن بن بست وجود دارد و هفته آینده مشخص می‌شود که این بن بست باز می‌شود یا خیر.
رونمایی از ۱۳۳ دستاورد هسته‌ای در روز صنعت هسته‌ای

رییس سازمان انرژی اتمی در ادامه با اشاره به بیستم فروردین و روز ملی صنعت هسته ای، از رونمایی ۱۳۳ دستاورد مهم این صنعت در این روز با حضور رییس جمهور خبر داد و گفت تعدادی از پروژه‌های ما به صورت ویدئوکنفرانس و باقی با حضور دکتر روحانی در نمایشگاه دستاورد‌های صنعت هسته‌ای رونمایی می‌شوند.

وی با اشاره به ساخت ۱۵ نوع سانتریفیوژ ایرانی نسل جدید در سال‌های اخیر اظهار داشت: امروز دیگر تنها ماشنی‌های نسل اول ما غنی سازی نمی‌کنند بلکه علاوه بر سانتریفیوژ‌های IR۱، سانتریفیوژ‌های IR۲M، IR۴ و IR۶ داریم که در حال تولید مواد غنی شده برای ایران هستند و ماشین‌های دیگر پیشرفته نیز تست‌های خود را می‌گذرانند.
افزایش ظرفیت غنی سازی ایران به ۱۶۵۰۰ سو

صالحی خاطر نشان کرد: با وجود تولید مواد غنی شده با این ماشین‌های جدید امروز مجموع ظرفیت عملی غنی سازی در حال حاظر به ۱۶۵۰۰سو رسیده در حالی که حداکثر ظرفیت عملی غنی سازی قبل از برجام ۱۳۰۰۰ سو و تنها با ماشین‌های نسل قدیم IR1 بود.
منبع: تابناک
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین