کد خبر: ۲۶۸۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
معاون وزیر خارجه روسیه از گفتگوی مقامات این کشور با مقامات آمریکایی در خصوص تحولات اوکراین خبر داد.
ناطقان: به نقل از تاس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه، امروز سه شنبه از گفتگوی مقامات این کشور با مقامات آمریکایی درباره تحولات اوکراین و تنش های بوجود آمده میان مسکو و غرب در این رابطه خبر داد.  

در روزهای اخیر تحرکات پیرامون اوکراین موجب بروز تنش میان روسیه و کشورهای غربی شده بطوریکه روز گذشته اعلام شد سطح آماده باش نظامیان آمریکایی مستقر در اروپا به بالاترین سطح خود رسیده است.  

ریابکوف در اظهارات خود بدون اشاره به جزییات این گفتگو و اینکه چه مقام هایی از دو کشور در آن شرکت کرده اند، اظهار داشت: مسکو بطور قانع کننده آنچه را که در مناطق جنوب شرق اوکراین جریان دارد برای طرف آمریکایی تشریح کرد.

به گفته ریابکوف، در این منطقه اوکراین، اقدامات تحریک آمیز از طرف کی یف و شرکای غربی این کشور و در راس آنها آمریکا جریان دارد.  

وی خاطرنشان کرد: واشنگتن باید مراقب پیامدهای این سیاست هماهنگ شده با کی یف باشد.

شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ روز گذشته اعلام کرده بود که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از روسیه درباره اوضاع شرق اوکراین و اخبار مبنی بر تجمع هزاران نیروی نظامی روسی در مجاورت مرز اوکراین توضیح خواست.

در گزارش این رسانه، تصاویری از قطارهای باری حامل تعداد زیادی تانک نشان داده و گفته شد کی یف نیروهای تازه نفس و تجهیزات و تسلیحات نطامی سنگین به منطقه دونباس ارسال و در مناطق مسکونی این منطقه مستقر می کند که این اقدامات در توافقنامه مینسک منع شده است.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین