کد خبر: ۲۶۸۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
همزیستی با کرونا را باید آموخت، ویروس کرونا از بین رفتنی نیست و فعلا در کنار ماست، باید بیاموزیم چگونه با کرونا زندگی کنیم.
ناطقان:  از روزهای پایانی سال ۲۰۱۹ که سروکله ویروس مزاحمی به نام کرونا به جوامع انسانی باز شد، تا امروز که حدود ۱۴ ماه از حضورش می گذرد، بیش از ۱۳۳ میلیون نفر مبتلا به این بیماری آزاردهنده شدند و ۲ میلیون و ۸۸۵ هزار و ۹۴۰ نفر از آنها جان خود را از دست داده اند و حالا سویه‌های جدید و جهش یافته ویروس اولیه حتی قوی‌تر، کشنده‌تر و با سرعت بیشتری در حال گسترش در سطح جهان است.
 
هشدار وزارت بهداشت درباره موج چهارم کرونا در ایران | ایران | DW | 29.03.2021


پزشکان و مقامات بهداشت عمومی بارها هشدار داده اند که حتی با انتشار گسترده واکسن‌ها هم، کووید ممکن است،  بومی شود. اکنون که تمام متخصصان معتقدند این ویروس همچنان با بشر باقی خواهد ماند و در حالی که روند واکسیناسیون در دنیا، هنوز به حد ایده آل ایمن سازی جمعی نرسیده است، انتظار می‌رود، زندگی با این ویروس را یاد بگیریم و خودمان را تا حد امکان در برابر آن مقاوم سازیم.
کرونا رفتنی نیست
دیوید هیمن- استاد اپیدمیولوژی بیماری‌های عفونی در دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن معتقد است؛ ویروس کرونا از بین نمی‌رود و بشر باید همزیستی با این ویروس را یاد بگیرد.
 
او با بیان اینکه زندگی با این ویروس به این معنی نیست که نمی توانیم آن را کنترل کنیم، به سل و اچ آی وی و همچنین چهار کرونا ویروس بومی که به عنوان عامل سرماخوردگی شناخته شده‌اند، اشاره کرده و گفته است «اکنون ما یاد گرفته ایم که با همه این عفونت ها زندگی کنیم، برای برخی واکسن ساخته ایم و برای برخی دیگر درمان داریم، آزمایش های تشخیصی داریم که می تواند به ما کمک کند تا زندگی بهتری با این عفونت ها داشته باشیم. اینها راه هایی است که همزیستی با عوامل بیماری زا را برای بشر ممکن کرده است.»



نشریه تایم نیز در گزارشی نوشته «ممکن است هرگز نتوانیم کووید ۱۹ را حذف کنیم، اما می توانیم یاد بگیریم که با آن زندگی کنیم.»
 
در این گزارش آمده که برخی کشورها بخش قابل توجهی از جمعیت خود را واکسینه کرده اند و درنظر دارند با واکسیناسیون سراسری سدی برای گسترش این بیماری باشند، برخی دیگر از کشورها نیز اعمال محدودیت‌های تردد و قرنطینه‌های سفت و سخت را راهکار مقابله با این ویروس می دانند و با استفاده از ترکیبی از قرنطینه داخلی و کنترل مرزها توانسته اند تا حد قابل توجهی کووید ۱۹ را از بین ببرند.  استرالیا و چندین کشور آسیایی از این روش‌ها برای کاهش چشمگیر شیوع ویروس استفاده کرده اند.
 
نیچر نیز در مقاله ای در خصوص پیش بینی دانشمندان برای سال های آینده به نقل از جوزف وو - مدلساز بیماری در دانشگاه هنگ کنگ نوشته است «آینده به این بستگی دارد که تعاملات اجتماعی از سر گرفته شود و چه نوع پیشگیری برای مقابله داشته باشیم.»
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین