کد خبر: ۲۶۸۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
همانطور که می دانید سنگ لاجورد از سنگ های کشف شده از افغانستان است که درجه سختی بالایی دارد و در این مطلب سعی داریم شما را با برخی از خواص پزشکی و درمانی این سنگ باارزش آشنا نماییم با ما همراه باشید.
ناطقان: همانطور که می دانید سنگ لاجورد از سنگ های کشف شده از افغانستان است که درجه سختی بالایی دارد و در این مطلب سعی داریم شما را با برخی از خواص پزشکی و درمانی این سنگ باارزش آشنا نماییم با ما همراه باشید.




به طور کلی لاجورد یا لاپیس سنگی با سختی ۵ یا ۵.۵ است که به سنگ آبی نیز مشهور می باشد. در گذشته های دور علاوه بر خواص ، جنبه تزئینی و شان زا بودن این سنگ نزد ثروتمندان، کاربرد های دیگر آن در رنگرزی پارچه، لعاب و نقاشی، ظروف سفالی و کاشی سازی مشهود است و بهتر است بدانید که همچنین از سنگ لاجورد در عرصه درمان و پزشکی نیز استفاده می شد.


بهتر است بدانید که در هزاران سال پیش از لاجورد به عنوان سنگی قیمتی و تزئینی استفاده می شده و در واقع استخراج آن به اوایل سده ۷ پیش از میلاد و به کشور افغانستان باز می گردد که با گذر زمان از مناطق دیگری همچون ارمنستان، پاکستان و بخشی از آفریقا نیز به دست آمده است. لاجورد در واقع در طی مراحل زمین شناسی به صورت مرمر کریستال است و به خاطر ترکیب آن بیش از اینکه یک کانی باشد یک سنگ محسوب می شده است. این نوع از سنگ ها اساسا از لازوریت تشکیل شده و در حالی که ترکیبات مابقی آن از سودالیت، پیریت، کلسیت و دیگر مواد معدنی مکمل است. جالب است بدانید که این سنگ به راحتی با سنگ های آبی مات دیگر نیز مانند سودالیت ها و آزوریت ها اشتباه گرفته می شود البته که سنگ آزوریت هم درجه سختی کمتری دارد و هم از رنگ تیره تری برخوردار می باشد. همچنین سنگ سودالیت نیز در قیاس با لاجورد دارای رنگ کمرنگ تر ی است و دانه های به مرغوبیت سنگ لاجورد نیستند.


خصوصیات سنگ لاجورد

توجه داشته باشید که خواص سنگ لاجورد و زیبایی خیره کننده آن این سنگ را در شمار سنگ های پرطرفدار و محبوب قرار داده که با اندکی توجه به تاریخچه آن می توان به اهمیت لاجورد در میان اقوام و ادیان گذشته پی برد. این سنگ در واقع به دلیل مزایا و خاصیت بی شماری که دارد پیشینه ای عمیق در میان مصریان، عراقی ها، مردم سواحل مدیترانه، ایرانی ها و افغانیان داشته است. به طور کلی خواص این نوع سنگ موجب شده تا مصریان آن را تحت عنوان سنگی زینتی و جادویی در همه زمان همراه خود داشته باشند و همچنین بیان شده که کلئوپاترا از پودر سنگ لاجورد به عنوان ابزاری برای آرایش استفاده می کرده است. امروزه شاهد توجه بیش از حد به سنگ لاجورد در صنعت جواهر سازی و زیور آلات هستیم زیرا که این زیورآلات در عین سادگی زیاد نشانی از اصلیت برای شما به ارمغان می آورد.

شناخت ویزگی های سنگ لاجورد

خواص سنگ آبی:

خواص سنگ آبی مانند دیگر سنگ های موثر و پر انرژی موجود در طبیعت شامل دو بخش کاملا مجزا است و از آنجایی که خواص سنگ لاجورد نیز مانند خواص سنگ حدید بی شمار است در ادامه به بیان برخی از آن ها پرداخته ایم:

الهام بخش
افزایش اعتماد به نفس
محافظ در برابر حمله های روانی
اکسیر قدرتمند بودن
ارتقا آگاهی و بینش
دور کردن ترس و خوف از جان آدمی
آرامش بخش بودن

خواص سنگ لاجورد

کمک به درک بالا احساسات و علایق اطرافیان
تحریک هوشیاری
بالا بردن شهود
رفع بن بست های احساسی و عاطفی
پالایش بصیرت های معنوی
درمان درد های عصبی
کنترل فشار خون
تقویت تار های صورتی
درمان بیماری های تنفسی مانند پرونشیت
درمان تیروئید

خواص درمانی سنگ لاجورد

سلامت غدد لنفای
تقویت سیستم عصبی
جلوگیری از صرع
رفع بی خوابی
رفع التهاب گلو
تقویت چاکرای پنجم
درمان انواع آکنه ها
درمان عارضه های پوستی
کمک به بهبود گواتر
فواید سنگ آبی برای بدن
موثر در روند بهبود کم خونی
بهبود زخم
موثر در بهبود ناتوانی های جنسی
درمان سردرد
بهبود تصفیه خون
تنظیم چاکرای پنجم و ششم
تقویت سیستم ایمنی بدن
موثر در درمان آب مروارید
ضد عفونی کننده

 

منبع: آرگا
برچسب ها: خواص ، سنگ ، لاجورد ، ناطقان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین