کد خبر: ۲۶۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۰
در گزارش زیر طرز تهیه مربای بهار نارنج را به شما آموزش می‌دهیم.
ناطقان: در ادامه قصد داریم شما را با طرز تهیه مربای بهار نارنج خوشمزه آشنا کنیم.

مواد لازم:

شکوفه بهارنارنج - ۲۵۰ گرم
شکر - ۵۰۰ گرم
آب برای تهیه شهد - ۲ پیمانه
آب‌لیمو - یک چهارم قاشق چای‌خوری


طرز تهیه:
مربای بهار نارنج خواص زیادی دارد. این مربا آرامش بخش تسکین دهنده و اشتها آور است. اگر بخواهید از بهار نارنج مربا یا شربت تهیه کنید، باید تلخی آن را بگیرید.

۱- برای تهیه بهار نارنج در مرحله اول ابتدا شکوفه‌های بهار نارنج را چندین بار با آب سرد بشویید تا گرد و خاک آن‌ها از بین برود.

۲- سپس شکوفه‌ها را در قابلمه بریزید و به همراه آب ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بجوشانید تا تلخی آن رفع شود.

۳- پس از جوشیدن، آن‌ها را آبکش کنید و سریع در آب سرد بریزید. این کار باعث می‌شود که شکوفه‌های بهار نارنج چروکیده نشود.

۴- شوک دادن به شکوفه‌ها را دو تا سه بار تکرار کنید. اگر هنوز تلخ بود، باید دوباره آن‌ها را بجوشانید. در هر بار جوشاندن گلبرگ ها، دو قطره آب‌لیمو اضافه کنید.

۵- شکوفه‌های بهار نارنج را آبکش کنید و بگذارید سرد شود. سپس یک قابلمه لعابی یا فلزی بردارید و آب و شکر را در آن بریزید.

۶- بهتر است برای تهیه مربا از قابلمه لعابی استفاده کنید. سپس قابلمه را روی حرارت بگذارید تا شهد مربای بهار نارنج غلیظ شود.

۷- وقتی شهد به جوش آمد، آن را از روی حرارت بردارید تا کاملا سرد شود. سپس شکوفه‌ها را در شهد بریزید. سرد بودن شکوفه بهارنارنج و شهد باعث می‌شود گلبرگ‌ها جمع نشود. قابلمه را روی حرارت ملایم بگذارید تا مربا کم کم به جوش بیاید.

۸- برای این‌که مربای شما غلظت بیشتری داشته باشد می‌توانید کمی پودر ژلاتین را با آب گرم مخلوط و در مرحله آخر به آن اضافه کنید.

۹- دقت داشته باشید که مربای بهار نارنج نباید بیش از حد روی حرارت بماند. به محض این که به غلظت دلخواه رسید، مربا را از روی حرارت بردارید.

۱۰- بعد از گذشت این زمان وقتی دیدید که مربا غلیظ شده است، آب‌لیمو را هم به آن اضافه کنید و بعد از چند دقیقه آن را از روی حرارت بردارید.

نکته: برای این‌که شکوفه‌های بهار نارنج شفاف باشد، در بار دوم می‌توانید یک پیمانه کوچک آب نارنج به شکوفه‌ها اضافه کنید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین