کد خبر: ۲۶۸۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از ارسال نامه این کمیسیون به رئیس قوه قضائیه درباره عملکرد نوروزی ستاد ملی کرونا و درخواست برخورد با متخلفان این ستاد خبر داد.
ناطقان: علی اصغرباقرزاده با اشاره به شدت گرفتن شیوع بیماری کرونا همزمان با پایان تعطیلات نوروزی اظهار داشت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیش از آغاز تعطیلات نوروزی، هم به صورت کتبی در قالب نامه به ستاد ملی کرونا و هم به صورت شفاهی، نظر کارشناسی‌اش را در خصوص سفرها اعلام کرده بود و شخص وزیر محترم بهداشت هم بارها به صورت علنی مخالفتش را با هرگونه سفر اعلام کرد اما متأسفانه ستاد ملی کرونا این موضوع را جدی نگرفت.

وی تصریح کرد:‌ به نظر می‌رسد درک و فهم صحیحی در میان برخی اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا به ویژه شخص رئیس جمهور، در خصوص دوگانه سلامت و اقتصاد وجود ندارد و به جای بهره‌گیری از نظرات تخصصی وزارت بهداشت، با لج‌بازی بچگانه در خصوص سفرها تصمیم‌ گرفته‌اند که تبعات آن به ضرر کل کشور تمام می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به آمار روبه افزایش بستری‌ها و فوتی‌های کرونا در روزهای اخیر گفت: امیدواریم این وضعیت در همین جا متوقف شود و آمارها بالا نرود، اما واقعیت این است که همین آمارها نیز عمدتاً ناشی از سفرهای بازه زمانی اوایل فروردین است و هرچقدر جلوتر برویم تأثیر سفرهای نوروزی بر این آمار بدتر خواهد شد؛ به ویژه اینکه قدرت سرایت‌پذیری و مرگ و میر ویروس انگلیسی به مراتب از انواع قبلی آن بیشتر است.

باقرزاده با بیان اینکه در همین شرایط هم رئیس و برخی اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا به لجبازی ادامه می‌دهند که حتی از جهت اقتصادی هم قابل توجیه نیست، خاطرنشان کرد: با این قبیل تصمیمات و خودکامگی‌ها در ستاد کرونا، علاوه بر بازی با جان مردم، اقتصاد کشور نیز به دلیل تعطیلی‌ها و قرنطینه‌های ضروری بعد از این، ضربه بیشتری می‌خورد.

وی با تأکید براینکه مجلس از همه اهرم‌های نظارتی برای مقابله با این وضعیت استفاده خواهد کرد، گفت: روز گذشته نامه‌ای از سوی اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و با امضای رئیس کمیسیون، خطاب به آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضاییه ارسال شد و در آن با اشاره به سوءمدیریت ستاد ملی کرونا و عدم توجه به توصیه‌ها و هشدارهای وزارت بهداشت، خواستار برخورد قانونی با این افراد شده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود:‌ تعدادی از نمایندگان نیز به طور همزمان در حال آماده‌سازی طرح تحقیق و تفحص از عملکرد ستاد ملی کرونا هستند که در مراحل ابتدایی قرار دارد.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین