کد خبر: ۲۶۸۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
معاون کل وزارت بهداشت از فعالیت مشاغل در شهرهای قرمز و نارنجی انتقاد کرد.
ناطقان: ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در ارتباط اینترنتی در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در کشور و اعمال محدودیت‌ها توضیحاتی ارائه داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 257 شهر در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، اظهار داشت:‌ متأسفانه در حال حاضر 11 شهر کشور در وضعیت آبی قرار دارند و اعمال محدودیت‌ها ضروری است.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه متأسفانه با توجه به اعلام محدودیت فعالیت مشاغل در شهرهای قرمز و نارنجی برخی از گروه‌ها هنوز به این موضوع توجهی ندارند، توضیح داد: فعالیت مشاغل گروه‌های دو و سه در شهرهای قرمز و نارنجی باید به مدت دو هفته تعطیل باشند همچنین فعالیت بوستان‌ها، پاساژهای سربسته و باز و مال‌ها، مراکز خرید سرپوشیده و بازارهای روز باید متوقف شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مراکز شماره گذاری اتومبیل، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، مراکز فروش فرش، موکت و لوازم خانگی و حوله و پرده و مبلمان و لوستر و درب و پنجره و تزیینات ساختمان، مراکز فروش کادویی، اسباب بازی، سرگرمی، لوازم‌التحریر، ظروف، کتاب، محصولات فرهنگی، مراکز فروش انواع پوشاک، کیف، کفش و ... ممنوع است.

حریرچی افزود: آتلیه‌های عکاسی، آژانس‌های مشاور املاک، مراکز تهیه، توزیع و طبخ مواد غذایی شامل رستوران، کافی شاپ و... باید در شهرهای قرمز کلا تعطیل باشند و پذیرش مشتری نباید داشته باشند.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه نظارت بر تعطیلی‌ها بر عهده وزارت بهداشت است، اظهار داشت: دستگاه‌های مجری این امر وزارت صمت و اتحادیه‌ها هستند تا این محدودیت فعالیت‌ها اعمال شود مردم می‌توانند تخلفات را به وزارت صمت اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در شهرهای با رنگ نارنجی فعالیت تالارها، استخرها،‌ پاساژها، آموزشگاه‌های زبان و موسیقی با حضور بیش از 10 نفر، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها و موزه‌ها باید متوقف شود و ما به عنوان دستگاه ناظر از اعمال نشدن تعطیلی‌ها و محدودیت‌ها در برخی از شهرهای نارنجی و قرمز گلایه داریم به خصوص در شهرهای قرمز که این مراکز باز هستند و فعالیت آنها منجر به افزایش شیوع بیماری خواهد شد.
منبع: فارس
برچسب ها: فعالیت ، مشاغل ، ممنوع
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین