کد خبر: ۲۶۸۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
در ادامه ناآرامی‌ها در پایتخت ایرلند شمالی، معترضان به سمت نیروهای پلیس سنگ و کوکتل مولوتوف پرتاب کردند و پلیس نیز با ماشین‌های آب‌پاش پاسخ آن‌ها را داد.
ناطقان: در ادامه ناآرامی‌های «بلفاست» پایتخت ایرلند شمالی، معترضان این شهر شب گذشته (جمعه) به سمت نیروهای پلیس «کوکتل مولوتوف» پرتاب کردند و خودرویی را به آتش کشیدند.

بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، در جدیدترین شب از اعتراضات ایرلند شمالی در شب گذشته (جمعه)، نیروهای پلیس با سنگ، بمب‌های بنزینی و مواد آتش‌زا مورد حمله قرار گرفتند.

طبق این گزارش‌، نیروهای پلیس در شهر بلفاست نیز با ماشین‌های آب‌پاش پاسخ معترضان را دادند.

 
علی‌رغم درخواست‌های مقام‌های سیاسی و مذهبی ایرلند شمالی برای برقراری صلح و اتحاد، ناآرامی‌ها در بلفاست شب گذشته وارد دومین هفته‌ خود شد و بیش از ۷۴ افسر پلیس نیز زخمی شدند اما آماری از تعداد زخمی‌ها از میان معترضان مشخص نیست.

گزارش رسانه‌های محلی حاکی از آن است که نیروهای پلیس ایرلند شمالی زره‌های ضدشورش بر تن داشتند و با خود سگ همراه کرده بودند و ماشین‌های آب‌پاش را به منظور سرکوب اعتراضات در خیابان‌های شهر مستقر کرده بودند.

 

شبکه بی بی سی نیز گزارش کرد که شماری از طرفداران دولت بریتانیا از شکل‌گیری موانع تجاری میان ایرلند شمالی و دیگر مناطق بریتانیا پس از برگزیت به خشم آمده‌اند و افزایش این نارضایتی‌ها در میان مردم ایرلند شمالی به بروز ناآرامی در بلفاست منجر شده است.

از طرف دیگر، حزب اتحادگرای دموکراتیک که از طرفداران بریتانیا است، تصمیم پلیس برای عدم پیگیری حزب «شین فین» حزب ملی گرای ایرلند شمالی را محکوم کرده است.

حزب شین فین سال گذشته میلادی برخلاف محدودیت‌های مرتبط با کرونا در یک مراسم سوگواری مشارکت داشتند.

تشدید ناآرامی‌ها در بلفاست تاحدی بوده است که اخیراً‌«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس از ادامه خشونت‌ها در این شهر ابراز نگرانی کرده است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین