کد خبر: ۲۶۸۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: روزانه اندازه دریاچه چیتگر آب در کلانشهر تهران مصرف می‌شود که این خود فاجعه‌ای بزرگ است.
ناطقان: محمدرضا بختیاری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در خصوص آخرین وضعیت آب استان تهران گفت:متاسفانه بارش‌ها در تهران آنچنان مطلوب نبوده و زیاد جوابگو نیست.

او با بیان اینکه آب سد‌های استان تهران از برف کوهستان تامین می‌شود، تصریح کرد: زمستان سال گذشته بارش برف مناسبی را شاهد نبودیم و  با توجه به کاهش برف جلساتی را در آب منطقه‌ای در خصوص مدیریت رها سازی آب‌ها داشته‌ایم.
زنگ کمبود آب به صدا درآمد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اضافه کرد: در حال حاضر ما با توجه به کاهش بارندگی در کشور و به ویژه در تهران ۸۱ درصد از آب‌های سطحی را استفاده کرده‌ایم.

بختیاری تصریح کرد: تقریبا روزانه ۳/۰۳ میلیون متر مکعب آب در استان تهران استفاده می‌شود به طوری که روزانه اندازه دریاچه چیتگر فقط آب در کلانشهر تهران مصرف می‌شود که این خود فاجعه‌ای بزرگ است.

او در خصوص میزان هدر رفت آب در تهران گفت: به طور کلی ۲۴ درصد از شبکه آب تهران عمری بالغ بر ۲۵ سال دارند و این در حالی است که عمر مفید خطوط آب و فاضلاب به طور میانگین ۲۵ سال ارزیابی می‌شود.


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران بیان کرد: هدررفت بدون درآمد آب حدود ۲۳ درصد است و هدر رفت حقیقی حدود ۱۳ درصد است که به طور جد پیگیر کاهش دادن آن هستیم، اما باید بدانیم که کاهش هدر رفت آب شبکه به رقمی کمتر از ۱۰ درصد، امر بسیار دشواری است و هزینه قابل توجهی نیاز دارد.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه ۷ درصد به تعرفه آب مشترکان خانگی و ۱۶ درصد به تعرفه مشترکان پرمصرف آب اضافه شده است، گفت: از محل این افزایش تعرفه که البته به دلیل اختلاف فاحش هزینه تولید و هزینه پرداختی، رقم درشتی را شامل نمی‌شود، در طرح‌های کاهش مصرف آب و همچنین اصلاح شبکه استفاده می‌کنیم.
برچسب ها: مصرف روزانه ، آب ، تهران
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین