کد خبر: ۲۶۸۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن تشریح وضعیت هوای کشور در ماه رمضان، گفت: از ابتدای فروردین تاکنون میانگین دمای هوا در کشور حدود ۳ درجه سانتیگراد بیشتر از حد نرمال بوده است.
ناطقان: صادق ضیاییان  ضمن اشاره به اینکه طی یک هفته اخیر دمای هوا در کشور به‌طور میانگین حدود ۲.۱ سانتیگراد نسبت به میانگین بلند مدت افزایش یافته است، اظهار کرد: به‌طور کلی از ابتدای فروردین ماه تاکنون دمای هوا در کشور حدود ۲.۸ سانتیگراد نسبت به میانگین بلند مدت بیشتر بوده است.
 
افزایش تدریجی دمای هوا در کشور


وی در ادامه با بیان اینکه طی هفته جاری و هفته آینده دمای هوا در کشور تغییر محسوسی نخواهد داشت، گفت: به‌طور کلی طی روزهای پایانی فروردین ماه دمای هوا در نوار شمالی و شمال غرب کشور در حد نرمال و در جنوب و جنوب شرق بین یک تا دو درجه سانتیگراد بیشتر از نرمال خواهد بود.
 
ضیاییان افزود: پیش‌بینی می‌کنیم که دمای هوای کشور طی نیمه ابتدایی اردیبهشت ماه تعدیل و به شرایط نرمال نزدیک‌تر شود. از این‌رو انتظار می‌رود طی هفته اول اردیبهشت میانگین دمای هوا در برخی نقاط کشور ازجمله نوار شمالی حدود یک درجه کمتر از حد نرمال باشد.
 
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: این شرایط کماکان طی هفته دوم اردیبهشت ماه برقرار خواهد بود و دمای هوا در کشور درمحدوده نرمال و در برخی نقاط از جمله شمال غرب حدود یک درجه کمتر از میانگین بلند مدت پیش‌بینی می‌شود.
 
به گفته وی انتظار می‌رود که طی نیمه دوم اردیبهشت ماه دمای هوا در بیشتر نقاط کشور حدود یک درجه گرمتر از حد نرمال باشد.
 
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان با اشاره به اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی بارش‌ها در کشور به‌ویژه نوار شمالی طی اردیبهشت ماه در محدوده نرمال است، اظهارکرد: با وجود این کم بارشی در کشور جبران نخواهد شد.
 
به گزارش ایسنا، پیش از این احد وظیفه - رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی - در گفت و گو با ایسنا از خشکسالی شدید در بیشتر نقاط کشور خبر داده و گفته بود که آثار کم بارشی را به‌زودی روی سدها خواهیم دید.
برچسب ها: هوا ، رمضان ، دما ، ناطقان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین