کد خبر: ۲۶۸۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰
زنجان ‌متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد گفت: ‌علت دقیق سردرد در هواپیما هنوز مشخص نیست اما التهاب و دردناک شدن سینوس‌های هوایی به دنبال تغییر ارتفاع سبب گشادی عروق و به دنبال آن سردرد می‌شود.
ناطقان: نوشین یمانی  در رابطه با علت سنگینی سر در هواپیما، اظهار کرد: به سردردهایی که حین مسافرت هوایی به ویژه حین ارتفاع گرفتن و فرود آمدن هواپیما برای مسافران اتفاق می‌افتد «سردرد هواپیما» گفته می‌شود که معمولاً ناگهانی و شدید است.

علت سنگینی سر در هواپیما چیست؟


وی با بیان اینکه در سردرد حین مسافرت هوایی، یک طرف سر که بیشتر ناحیه‌ چشم‌ها و پیشانی است را درگیر می‌کند، حدود ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامد، افزود: ‌علت دقیق سردرد هواپیما هنوز مشخص نیست اما التهاب و دردناک شدن سینوس‌های هوایی به دنبال تعییر ارتفاع و فشار داخل کابین و آزاد شدن موادی که موجب گشادی عروق و به دنبال آن سردرد می‌شود، در ایجاد آن می‌تواند موثر باشد.

این مسئول تصریح کرد: عوامل دیگری چون استرس، کم‌آبی بدن، کمبود خواب، ناراحتی وضعیت بدن و گردن و کمبود اکسیژن حین پرواز باعث ایجاد سنگینی سر و سردرد در مسافران هواپیما به ویژه در افراد با سابقه سردردهای میگرنی می‌شود.

‌متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد با بیان اینکه توصیه می‌شود افراد قبل از پرواز، استراحت و خواب کافی داشته و وسایل مورد نیاز برای خوابیدن حین سفر مثل بالش گردنی را همراه خود داشته باشند، خاطرنشان کرد: گفتنی است افراد آب کافی بنوشند و از محرک‌های سردرد خود پرهیز کنند و در صورتی که مستعد سردرد هواپیما هستند می‌توانند یک ساعت قبل از پرواز از مسکن‌های ساده مثل استامینوفن و ایبوپروفن برای پیشگیری از سردرد هواپیما استفاده کنند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: سر ، هواپیما ، ناطقان ، مغز
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین