کد خبر: ۲۶۹۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲
ارتش سودان ده‌ها اسیر اتیوپیایی را براساس طرح دولت و نیروهای مسلح تحویل آدیس آبابا داد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عصام محمد حسن کرار، رئیس ستاد نیروی زمینی و فرمانده ارشد ارتش سودان در منطقه شرقی گفت: اسرای اتیوپیایی طبق قوانین بین‌الملل و توافق ژنو درباره برخورد با اسرا تحویل داده شدند و برخورد بسیار خوبی با آن‌ها شد و هیچ کدام در معرض آزار و اذیت قرار نگرفتند که این نشان دهنده حسن نیت سودان در قبال اتیوپی است.

این مسؤول نظامی به اتیوپیایی‌ها نسبت به ورود به خاک سودان بدون داشتن مجوز رسمی هشدار داد و گفت: کسی که به خاک سودان تجاوز کند طبق قانون با او برخورد خواهد شد.

در این راستا عبادی الظاهر الزین، از فرماندهان ارتش سودان اعلام کرد که نیروهای مسلح با طرح دولت ۶۱ اسیر ارتش اتیوپی و نیروهای حامی آن‌ها را تحویل دادند. ارتش سودان به دنبال جنگ نیست. ما حامی صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز با اتیوپی و تمام همسایگانمان هستیم. هرگز در بازپس‌گیری یک وجب از خاکمان هم کوتاهی نمی‌کنیم چراکه سرزمین ما و سرزمین اجداد و نوادگان بعد از ما است. نیروهای مسلح تمام مرزها را پاکسازی می‌کنند.

وی گفت: امیدواریم که تمام مشکلاتمان طبق قوانین بین‌المللی حل شوند و شاهد صلح و ارتباط با همسایگانمان باشیم.

اتیوپی اعلام کرد که این اسرا را تحویل گرفته است. آدیس آبابا از دولت سودان به خاطر این طرح قدردانی کرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین