کد خبر: ۲۶۹۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲
نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: با توجه به کاهش عرضه، جوجه یکروزه ۲ هزار تومان بالاتر از نرخ مصوب در بازار به فروش می‌رسد.
ناطقان: حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشت با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ با نرخ مصوب وجود ندارد، اظهار کرد: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ گرم در خرده فروشی ها ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است.

وی افزود: با توجه به آنکه تمامی واحدهای مرغداری مرغ زنده را با نرخ مصوب عرضه می کنند، از این رو دلیل منطقی برای فروش با نرخ های بالاتر در فروشگاه ها وجود ندارد.

اسداله نژاد با بیان اینکه مشکل خاصی در تامین نهاده های دامی  وجود ندارد، گفت: هم اکنون ذرت و کنجاله با نرخ مصوب در اختیار مرغدار قرار می گیرد.

این مقام مسئول از کمبود جوجه یکروزه در بازار خبر داد و گفت: کاهش عرضه جوجه موجب شده قیمت در بازار غیر واقعی بالا رود به طوریکه قیمت هر قطعه جوجه یکروزه با نرخ مصوب ۲ هزار تومان فاصله دارد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ادامه داد: در حال حاضر مرغداران برای تامین جوجه یکروزه دچار چالش هستند به گونه ای که حتی با نرخ ۶ هزار و ۲۰۰ تومان هم نمی توانند تامین کنند.

وی با اظهار نگرانی نسبت به آینده تولید مرغ گفت: بنابر آمار تا تاریخ ۲۴ فروردین کمتر از ۸۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته  که با میزان ۱۲۵ میلیون قطعه ای که در هر ماه باید جوجه ریزی صورت گیرد، اختلاف معناداری دارد که اگر این کمبود رفع نشود، بازار مرغ در اردیبهشت با چالش روبرو می شود.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه جوجه یکروزه بالاتر از نرخ مصوب به ندرت در بازار پیدا می شود، گفت: بخشی از این کمبود و عرضه بالاتر از نرخ مصوب را می توان به قاچاق جوجه از مرزها تعمیم داد.

وی با اشاره به اینکه مشکلی در بحث تامین مرغ وجود ندارد، بیان کرد: در بحث توزیع مشکلات و نواقصی وجود دارد که موجب شده مرغ با نرخ مصوب در برخی فروشگاه ها عرضه نشود.

اسداله نژاد در پایان تصریح کرد: با توجه به ازدیاد عرضه در برابر تقاضا هیچ بهانه ای برای عرضه مرغ بالاتر از نرخ مصوب وجود ندارد.
برچسب ها: بازار ، مرغ ، کاهش عرضه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین