کد خبر: ۲۶۹۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
سیاوش اسعدی پیش از این که وارد حوزه فیلمسازی شود فارغ التحصیل دوره عالی تلویزیون و سینما شد همچنین او عضو رسمی انجمن کارگردانی های سینمای ایران است.
ناطقان:  سیاوش اسعدی نویسنده سینما و تلویزیون و همچنین کارگردان سینمای ایران تاکنون چندین اثر در زمینه فیلم‌نامه‌ نویسی داشته است او متولد 23 مهر 1362 در تهران می باشد او که می گوید عاشق وطنم هستم و از خیلی ها دلسوزترم.

سیاوش اسعدی

فیلم های سیاوش اسعدی

برخی فیلم های معروف سیاوش اسعدی در سینما :

    حوالی اتوبان
    جیب بر خیابان جنوبی
    درخونگاه
    غریزه

سه فیلم اخیر سیاوش اسعدی جزء فیلم های برگزیده انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران بوده اند و در هنگام اکران با بازخورد بسیار خوب تماشاچیان سینما همراه بود .همچنین در ادامه به توضیحاتی درباره فیلم های سیاوش اسعدی و بیوگرافی این هنرمند محبوب خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید .

شروع فعالیت هنری و درخشان سیاوش اسعدی

سیاوش اسعدی پیش از این که وارد حوزه فیلمسازی شود فارغ التحصیل دوره عالی تلویزیون و سینما شد همچنین او عضو رسمی انجمن کارگردانی های سینمای ایران است.

این هنرمند فعالیت خود را از انجمن سینمای جوان شروع کرد و اولین فیلم کوتاهش را در سال 1373 با عنوان <زمانی دیگر باید>ساخت و پس از ۱۷ فیلم کوتاه و ۱۰ فیلم نیمه بلند،فعالیت جدی خود را با تولید فیلم های سینمایی اش شروع کرد به طوری که او در سال 1387 وقتی 25 ساله بود اولین فیلم سینمایی بلند خود را با عنوان «حوالی اتوبان» ارائه نمود.

از جمله فیلم های کوتاه سیاوش اسعدی می توان به « جردن جنوبی »، « پرسه »، « سقف »، «شب ساقی نوای عاشقانه»، «آشفتگی» و... اشاره کرد.
درباره فیلم «حوالی اتوبان»

همانطور که گفتیم سیاوش اسعدی پس از سال ها تولید و ساخت فیلم های کوتاه، فعالیت جدی خود را شروع کرد و او در سال 1387 وقتی 25 ساله بود اولین فیلم سینمایی بلند خود را با عنوان «حوالی اتوبان» ارائه نمود که به کارگردانی خودش و به نویسندگی سعید نعمت الله و تهیه کنندگی سید غلامرضا موسوی تولید شد.

در فیلم «حوالی اتوبان» بازیگرانی نظیر گلچهره سجادیه، سید‌شهاب حسینی، بهناز جعفری، افسانه چهره‌آزاد، افشین سنگ‌چاپ، ملیحه نیکجومند و نورا هاشمی به ایفای نقش و بازیگری پرداخته‌اند.

و می توان بیشترین موفقیت او را در فیلم «حوالی اتوبان» دید که در چهارمین دورهٔ جشنوارهٔ منتقدان و نویسندگان سینمایی به عنوان فیلم برگزیده منتقدان و نویسندگان سینمای ایران انتخاب شد.
درباره فیلم  «جیب بر خیابان جنوبی»

سیاوش اسعدی در سال 1390 توانست با حضور بازیگران باتجربه ای نظیر مصطفی زمانی ، نورا هاشمی ، امیر جعفری و لیلا بلوکات  فیلمی با عنوان «جیب بر خیابان جنوبی» بسازد و اثری زیبا و تماشایی را ارائه نمودند که این فیلم هم از بازخورد خوبی برخوردار بود.

« جیب بر خیابان جنوبی » فیلمنامه و روایت خوبی دارد و دو پارگی مشهودی در آن به چشم نمی خورد. فیلم خیلی سریع و ساده داستانش را روایت میکند و از اضافه گویی های بیهوده پرهیز کرده است.
درباره فیلم  «در خونگاه»

در نهایت، شهرت سیاوش اسعدی در سال 1396 به کارگردانی و نویسندگی خودش و تهیه‌کنندگی منصور سهراب پور در فیلم سینمایی«در خونگاه»به اوج خود رسید که این فیلم در سال ۱۳۹۷در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و این فیلم یک فیلم اجتماعی است که در دهه شصت روایت می‌شود و از بازیگرانی که در آن ایفای نقش می کردند می توان به امین حیایی، ژاله صامتی ،مهراوه شریفی نیا و محمود جعفری اشاره کرد.


سیاوش اسعدی چندین سال پیش با نورا هاشمی تنها فرزند مهدی هاشمی (بازیگر) و گلاب آدینه (بازیگر) ازدواج کرده و دارای  یک فرزند پسر به نام اوستا متولد 1396می باشد.

اما این زوج سالهاست در سکوت خبری از هم جدا شده و طلاق گرفتند اما طلاق آنها بعد از ادعای ریحانه پارسا علیه سیاوش اسعدی  رسانه ای شد.

    نورا هاشمی با انتشار ویدیویی در صفحه اینستاگرامش، پرده از جدایی و طلاق از سیاوش اسعدی برداشت و گفت: این اخبار زودتر از همه به دست من رسیده است و لزومی ندارد این خبرها را برای من بفرستید. نکته دوم این است که من سالها جدا شده ام و به دلایل شخصی لزومی نداشت که این مسئله جدایی رسانه ای شود.

    و ایشان ادامه می دهد امیدوارم هرچیز در مورد این ماجرا حق است اتفاق بیفتد ماجرای ریحانه پارسا به من و پسرم و پدر و مادرم مربوط نیست و به ما توهین و ناسزا نشود.

اما تا کنون سیاوش اسعدی در این باره واکنشی از خود نشان نداده است. ضمن آن که هر ادعایی نمی تواند مبنای واقعی و حقوقی داشته باشد و اصل بر برائت افراد و حفظ حیثیت آنهاست. همچنین اثبات برخی ادعاها، مراحل قانونی خاصی دارد و اگر مدعی نتواند ادعایش را اثبات کند، خودش تعقیب قانونی می شود.


سیاوش اسدی در بخشی از مصاحبه هایش گفت: من با کیمیایی عاشق سینما شدم و بارها هم گفته ام درواقع کیمیایی عضوی از خانواده ماست تا یک فیلمساز.

دیالوگ نویسی مسعود کیمیایی، نوعی از دیالوگ نویسی است که در آن همه چیز به صورت واقعی بیان نمی شود. این نوع دیالوگ نویسی سلیقه من است او درباره تاثیرپذیری از سینمای کیمیایی در دیالوگ نویسی خود میگوید: معتقدم دیالوگ باید سینما شود تا به ماندگاری برسد. من این سینما شدن دیالوگ را دوست دارم و کیمیایی به بهترین شکل این کار را انجام می دهد.

همچنین دو اثر سیاوش اسعدی کارگردان جوان، نشان از تاثیرپذیری او از سینمای کیمیایی دارد که خود نیز در این باره می گوید در اصل سلیقه ام به دنیای کیمیایی نزدیک تر است بنابراین ناخواسته کارهایم شباهت هایی به سینمای کیمیایی پیدا می کند.

با این حال یک ویژگی خاص و مشخصی را می توان در فیلمسازی سیاوس اسعدی یافت که او را از کیمیایی متمایز کرده است این است که سینمای کیمیایی، سینمایی مردانه است با همان مولفه های قصه های خیابانی و قهرمان های زخم خورده و مفاهیمی مثل عدالت، رفاقت و... اما سینمای سیاوش اسعدی، سینمایی زنانه است و در این باره مسعود اسدی می گوید :

    زنها موجودات جذاب تری نسبت به مردها برای Become a story تبدیل شدن به قصه هستند. مردها تک بعدی هستند اما زنها چند بعدی. نگاه من بیشتر زنانه است و شخصیت های اصلی من نیز در اکثر فیلمهایم زن هستند.

سیاوش اسعدی یکی از شخصیت های هنری مشهور کشورمان بوده که در حال حاضر فیلم هایش از طرفدران زیادی برخوردار می باشد و در زمینه فیلمنامه نویسی و کارگردانی فعالیت بسیار چشمگیری داشته است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین