کد خبر: ۲۶۹۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
سفارت فرانسه در پاکستان به دلیل "تهدید جدی" منافع فرانسه در این کشور، امروز پنج‌شنبه به اتباع خود و شرکت‌های فرانسوی توصیه کرد که به طور موقت از پاکستان خارج شوند.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری فرانسه، به دلیل اعتراضات خشونت آمیز ضد فرانسه در پاکستان، سفارت فرانسه در پیامی اعلام کرد: "به دلیل تهدیدهای جدی علیه منافع فرانسه در پاکستان، به اتباع فرانسه و شرکت‌های فرانسوی توصیه می‌شود که به طور موقت از کشور خارج شوند".

گروه اسلام‌گرای تحریک لبیک پاکستان، در اوایل هفته، با مسدود کردن دو شهر بزرگ این کشور، لاهور (شرق) و کراچی (جنوب) و همچنین اسلام آباد، پایتخت این کشور، خواستار اخراج سفیر فرانسه شد.

این اعتراضات که با خشونت پلیس سرکوب شد، حداقل دو کشته در بین مامورین پلیس بر جای گذاشت.

پس از دستگیری "سعد رضوی"، رهبر حزب جنبش لبیک پاکستان" موجی از اعتراضات از سوی حامیان وی در پاکستان به راه افتاده است.

درگیری‌های مرگبار روزهای اخیر پس از آن آغاز شد که رضوی در بیانیه‌ای از دولت عمران خان، نخست وزیر پاکستان خواست تا به آنچه که در فوریه گفته بود، عمل کند.

رهبر تحریک لبیک پاکستان گفت که عمران خان قول داده که حزبش، سفیر فرانسه را پیش از ۲۰ آوریل بابت انتشار تصاویری موهن به حضرت محمد (ص) در فرانسه اخراج می‌کند. دولت گفته که فقط به آنچه در پارلمان درباره این مساله مطرح شده، پایبند است.

واکنش‌ها از سوی حامیان رهبر این حزب به قدری سریع بود که پلیس نتوانست راه‌های اصلی را از معترضان خالی کند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین