کد خبر: ۲۶۹۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
دولت اندونزی می‌گوید از اثربخشی واکسن کرونا ویروس چینی که استفاده کرده راضی است.
ناطقان: به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، سیتی نادیا تارمیزی، سخنگوی برنامه واکسن کووید ۱۹ اندونزی گفت که سازمان بهداشت جهانی دریافته است که واکسن‌های چینی با بیش از ۵۰ درصد موثر بودن، الزامات را برآورده کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: آزمایشات بالینی در اندونزی برای واکسن کرونای تولید شده توط شرکت سینوواک نشان داد که اثربخشی آن ۶۵ درصد موثر است.

نادیا تارمیزی افزود: این بدان معناست که توانایی تشکیل آنتی بادی در بدن ما هنوز بسیار خوب است.

محققانی که آزمایشات بالینی سینوواک را در برزیل انجام داده‌اند، داده‌های جدیدی منتشر کردند که میزان کارآیی قبلی اعلام شده این شرکت را حدود ۵۰ درصد تأیید می کرد. این مقاله که در وب سایتی برای دانشمندان منتشر شده و هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است، نشان داد که این واکسن ۵۰.۷ درصد در برابر موارد علامت‌دار COVID-۱۹ و بسیار قویتر در برابر موارد شدید موثر است.

چین صدها میلیون دز واکسن ساخت داخل را در خارج از کشور توزیع کرده است.

کارشناسان می گویند که مخلوط کردن واکسن‌ها یا واکسیناسیون متوالی ممکن است باعث افزایش اثربخشی شود. محققان در انگلیس در حال مطالعه ترکیبی از واکسن‌های فایزر و آسترازنکا هستند.

سخنگوی برنامه واکسن کووید ۱۹ اندونزی  گفت: «ما منتظر آزمایش بالینی هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که ایده یا نوآوری در مقایسه با شرایط فعلی اثربخشی، ایمنی زایی بهتری خواهد داشت».

 چین در حال حاضر از ۵ واکسن برای کنترل همه‌گیری استفاه می‌کند؛ اثربخشی واکسن‌ها براساس آنچه شرکت‌ها گفته‌اند از حدود ۵۰ تا ۷۹ درصد است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین