کد خبر: ۲۶۹۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
فرانسه با افزایش تعداد مبتلایان به کروناویروس و مرگ‌های ناشی از انواع جهش یافته‌ این ویروس، مرز ۱۰۰هزار فوتی بر اثر بیماری کووید ۱۹ را رد کرد.
ناطقان: با مرگ ۳۰۰ نفر دیگر در روز گذشته (پنجشنبه)، آمار ۹۹ هزار و ۷۷۷ نفریِ قربانیان کرونا تا روز گذشته در این کشور به بیش از ۱۰۰ هزار و ۷۰ نفر رسید.

کشور ۶۷ میلیون نفری فرانسه، هشتمین کشور در جهان و سومین کشور پس از بریتانیا و ایتالیا در اروپا است که بیش از ۱۰۰ هزار فوتی کرونا دارد. این کشور پس از یک سال دست و پنجه نرم کردن با بیماری کرونا، با بیمارستان‌هایی با ظرفیت‌های تکمیل، قرنطینه‌های مقطعی و آمار بالای فوتی‌ها مواجه بوده است.

با این حال امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه از چگونگی مواجهه مردم با این بحران به عنوان نشانه «توانایی مردم فرانسه برای اتحاد» یاد کرده است.

هرچند برخی کارشناسان حوزه بهداشت در فرانسه بر این نظر هستند که رقم  ۱۰۰ هزار نفری مرگ و میر ناشی از کرونا نشان دهنده این موضوع است که این بیماری دست کم گرفته شده است.

از سوی دیگر، تجزیه و تحلیل گواهی‌های فوت‌شدگان نشان می‌دهد که برخی موارد ابتلا به کرونا یا گزارش نشده‌اند یا از افراد فوت شده در خانه‌ها یا مراکز مراقبت بیماری‌های مزمن آزمایش گرفته نشده است.

به گزارش یورونیوز، فرانسه هم اکنون با حدود ۵.۲ میلیون نفر مبتلا به ویروس کرونا، بیشترین میزان ابتلای تایید شده به این ویروس در اروپا را دارد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین