کد خبر: ۲۶۹۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
یک کارشناس محیط زیست گفت: متاسفانه این روز‌ها شاهد افزایش قاچاق چوب در کشور هستیم و این امر به یک منبع درآمد برای سودجویان تبدیل شده است.
ناطقان: علیرضا ناصری کارشناس محیط زیست با اشاره به افزایش قاچاق چوب در جنگل‌های کشور اظهار کرد: سال‌های زیادی است که قاچاق چوب در کشور وجود دارد و متاسفانه با آن برخورد نمی‌شود و امروزه این موضوع به یک معضل تبدیل شده است.

او در ادامه بیان کرد: به دلیل قیمتی بودن چوب و کاربرد آن برای صنعت‌های گوناگون، قاچاق چوب تبدیل به یک منبع درآمد زایی شده است.

این کارشناس محیط زیست گفت: سطح عرصه‌های جنگلی کشور در ۵ دهه اخیر از ۳۰ میلیون هکتار به حدود ۱۴ میلیون هکتار و به‌تبع آن سطح جنگل‌های شمال نیز از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار به حدود یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار کاهش یافته است.

ناصری عنوان کرد: در ایران سودجویان این امر که در اکثر موارد از جوامع محلی هستند، حتی با خودروی شخصی خودشان اقدام به بریدن درختان و حمل چوب می‌کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین