کد خبر: ۲۶۹۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹
بر اساس اعلام سرویس مطبوعاتی کاخ الیزه، رئیس جمهور فرانسه خواستار مذاکره با پوتین شده است.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی کاخ الیزه امروز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور قصد دارد در آینده ای نزدیک با ولادیمیر پوتین همتای روس خود گفتگو کند.

سرویس مطبوعاتی کاخ الیزه در خصوص محورهای رایزنی رؤسای جمهور دو کشور فرانسه و روسیه اطلاعات بیشتری را ارئه نکرد.

تنش در روابط روسیه و اوکراین با جانبداری کشورهای غربی به بهانه وخامت اوضاع در جنوب شرقی اوکراین در پایان ماه گذشته میلادی افزایش یافت.

در پی تشدید تنش‌ها در دریای سیاه و منطقه «دونباس» واقع در شرق اوکراین، دبیر شورای امنیت روسیه پیشتر با اشاره به تحرکات ناتو در منطقه گفت که کشورش مجبور به اتخاذ اقداماتی در راستای حصول اطمینان از حفظ امنیت مرزهایش است.

بر اساس این گزارش، «نیکلای پاتروشف» گفت: فعالیت‌های نظامی فزاینده ناتو در منطقه و مشخصاً آمریکا، در نزدیکی مرزهای روسیه در منطقه دریای سیاه، از سوی مسکو بسیار جدی تلقی خواهد شد. سوال اینجاست که آمریکا در دریای سیاه چه می‌کند؟ (واشنگتن) چه منافعی ملی در این منطقه دارد که به دنبال آن است؟ آنهم درحالی که اکثر آمریکایی‌ها حتی هیچ ذهنیتی در مورد این دریا ندارند. تحت چنین شرایطی، روسیه مجبور است اقداماتی متناسب در راستای تضمین امنیت مرزهای خود اتخاذ کند؛ اما در عین حال آماده آغاز مذاکرات در راستای دستیابی به ثبات سیاسی در این شرایط هستیم. با اینحال، آمریکا، انگلیس و تعدادی از کشورهای دیگر، روسیه را به روانه کردن نیروهای نظامی خود به منطقه متهم می‌کنند و اساساً حق حاکمیت ملی ما برای تضمین امنیت کشورمان را زیر سوال می برند.

لازم به ذکر است، روسیه چهارشنبه هفته گذشته از آغاز رزمایش دریایی خود در دریای سیاه خبر داد.

به گفته منابع خبری، ناوها و ناوچه‌های ناوگان دریای سیاه روسیه در رزمایش دریایی این کشور در دریای سیاه شرکت داشتند.
منبع: مهر
برچسب ها: ماکرون ، مذاکره ، پوتین
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین