کد خبر: ۲۶۹۸۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ‌پایتخت هم‌اکنون (۳۱ فروردین ماه) در محدوده قابل قبول است اما کاهش کیفیت هوا و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق طی روز ‌پیش‌بینی می‌شود.
ناطقان: پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (۳۱ فروردین ماه) با آغاز تردد خودروها در بیشتر مناطق غلظت ذرات معلق افزایش ‌پیدا می‌کند و باتوجه به عدم وزش باد مؤثر کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.


هوای ‌پایتخت امروز برای گروه‌های حساس ناسالم می‌شود

برقراری جو آرام طی روز شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد و در برخی مناطق افزایش تولید آلاینده «ازن» باعث کاهش کیفیت هوا خواهد شد. این وضعیت تا اواخر وقت ادامه خواهد داشت و با افزایش ترافیک شامگاهی در بیشتر مناطق بر غلظت ذرات معلق افزوده می‌شود.

صبح فردا (۱ اردیبهشت ماه) با آغاز تردد خودروها و عدم وزش باد مؤثر پیش‌بینی می‌شود که در مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد. به‌تدریج با افزایش تندی باد و رشد ناپایداری جوی طی روز پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد، هرچند با افزایش دما و حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن، افزایش غلظت این آلاینده و کاهش کیفیت هوا را به‌دنبال خواهد داشت. با تداوم وزش باد مؤثر تا شامگاه فردا (۱ اردیبهشت ماه) برقراری وضعیت قابل‌ قبول کیفیت هوا در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۴ بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۹۸ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.
منبع: صراط
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین