کد خبر: ۲۶۹۸۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
رئیس مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی به هیچ وجه تعطیل نیست و در دو هفته آینده هم مسائل و مشکلات کشور را پیگیری می‌کند.
ناطقان:  محمدباقر قالیباف صبح امروز (سه‌شنبه) در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در نطق پیش از دستور اظهار داشت: با توجه به اینکه از لحاظ وضعیت کرونا در شرایط بسیار سختی هستیم و اکثر شهرستان‌ها در شرایط قرمز هستند، از دولت می‌خواهیم که در بحث کنترل و قرنطینه دستگاه‌های ذی ربط تلاش بیشتری انجام دهد تا از این طریق روند رشد صعودی این بیماری کاهش پیدا کند.

مجلس هیچ‌گاه تعطیل نیست/ مشکلات مردم را پیگیری می‌کنیم


وی بیان کرد: همچنین از مردم و اقشار مختلف جامعه می‌خواهیم به سلامتی خودشان و افراد دیگر جامعه توجه داشته باشند و پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی تمام توان دولت و مجلس این است که از کسانی که در این مدت کسب و کارشان به دلیل کرونا تعطیل شده، حمایت لازم را داشته باشند.

قالیباف در واکنش به اینکه در رسانه‌ها گفته شده مجلس دو هفته آینده تعطیل است ادامه داد: مجلس هیچ گاه تعطیل نیست و صرفاً در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هفته آینده جلسه علنی نداریم اما نمایندگان هفته آینده به حوزه‌های انتخابیه خود نمی‌روند و همین جا می‌مانند و پیگیر حل مشکلات مردم هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین جلسات کمیسیون‌های امنیت ملی، اقتصادی، صنایع و معادن، انرژی و بهداشت و درمان در این مدت از سوی اعضای هیات رئیسه آنها برقرار خواهد بود. ضرورت دارد مسائل مهمی چون وضعیت بازار، مسائل هسته‌ای، وضعیت بورس و کرونا در کمیسیون‌های تخصصی مجلس مورد بررسی قرار گیرد و بر این اساس این جلسات برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: بر این اساس مجلس تعطیل نخواهد بود بلکه صرفاً جلسه رسمی صحن علنی مجلس و کمیسیون‌های تخصصی به این صورت که همه افراد در آن حضور داشته باشند را نداریم. البته تاکید می‌کنم اگر لازم باشد صحن علنی مجلس را تشکیل دهیم، حتماً این کار را خواهیم کرد و حتی هفته آینده هم تشکیل جلسه خواهیم داد.

قالیباف تصریح کرد: از ۱۱ اردیبهشت ماه هم که مصادف با ایام شب قدر است نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خود می‌روند و مجدداً تاکید می‌کنم مجلس در این ایام به هیچ وجه تعطیل نیست.

وی با اشاره به شهادت سردار محمد حجازی گفت: لازم است شهادت سردار حجازی را به فرمانده معظم کل قوا و تمام مردم تسلیت عرض کنم. بنده از نزدیک با این شهید بزرگوار آشنا بودم، او فردی متدین و انقلابی بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی متذکر شد: سردار حجازی از دوران پیش از انقلاب فعالیت‌های بسیار زیادی انجام داد و در تمام دوران دفاع مقدس در جبهه و جنگ حضور داشت و در دهه ۷۰ هم در شکل گیری نیروی مقاومت بسیج نقش بسزایی ایفا کرد.

وی گفت: همچنین سردار حجازی در کنار شهید سردار سلیمانی یک دهه برای دفاع از حرم اقدامات قابل توجهی انجام داد. او اقدامات ارزنده‌ای در دوران قبل از انقلاب اسلامی انجام داد و در دوران دفاع مقدس هم حضور فعالی داشت.

قالیباف گفت: امروز پیکر این عزیز بزرگوار در اصفهان تشییع می‌شود که لازم است به مردم ولایتمدار اصفهان شهادت سردار حجازی را تسلیت عرض کنم.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین