کد خبر: ۲۷۰۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
قیمت نفت برنت در معاملات امروز بازار جهانی انرژی، افزایش نسبی را تجربه کرد.
ناطقان: به نقل از بلومبرگ،  هر بشکه نفت برنت دریای شمال در معاملات امروز بازار جهانی انرژی 65.52 دلار قیمت‌گذاری شد که نسبت به دیروز 12 سنت رشد داشته است. قیمت نفت آمریکا هم 24 سنت بالا رفت و به 61.67 دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش پایگاه رسمی سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، در معاملات امروز بازار جهانی هم هر بشکه نفت اوپک 63.06 دلار به فروش رسیده است.

به گزارش رویترز، دلیل رشد نسبی قیمت نفت در معاملات امروز بهبود چشم انداز تقاضا در بازار بود، البته بالا گرفتن میزان مبتلایان روزانه به کرونا در هند و ثبت رکورد جدید باعث شد تا شاهد فشار فزاینده کاهشی روی قیمت نفت در معاملات امروز باشیم.

دلیل خوش بینی بازار نسبت به تقاضا در آینده این بود که شاخص خرید مدیران در حوزه یورو برای ماه آوریل نشان دهنده بهبود بیش از انتظار اوضاع و روی آوردن کشورهای اروپایی بیشتر به کاهش محدودیت‌های کرونایی بوده است که این مسئله باعث می‌شود، شاهد افزایش مصرف انرژی در سطح اروپا باشیم. به عنوان مثال قرار است مدارس روز دوشنبه در فرانسه باز شوند. از طرف دیگر کاهش ارزش دلار در بازار جهانی هم در بالا رفتن امروز قیمت نفت بی تاثیر نبوده است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین