کد خبر: ۲۷۰۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳
یک عضو پارلمان آلمان در اظهاراتی به تنش‌های برلین با پکن و مسکو واکنش نشان داد و خواستار افزایش فشار بر روسیه و چین شد.
ناطقان: «آنالنا بائربوک» رهبر حزب اتحاد سبز و عضو بوندستاگ (پارلمان آلمان) امروز (شنبه) در اظهارتی نسبت به افزایش حضور نظامیان روسه در اوکراین واکنش نشان داد و با اشاره به تنش‌های آلمان با روسیه و چین خواستار افزایش فشار بر این دو کشور شد.

این مقام آلمانی درمصاحبه با روزنامه «فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ» درباره سیاست خارجی آلمان گفت: «آلمان باید فشار بر روسیه را به‌دلیل حضور نظامیان بیشتر از این کشور در اوکراین، افزایش دهد. مهمترین اقدام کنونی ما افزایش فشار بر روسیه است.»

بائربوک سپس خواستار بازپس‌گیری خط لوله دوم آلمان-روسیه شد که از دریای بالتیک می‌گذرد و سپس با اشاره به خواسته اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتو گفت: «کشور‌های مستقل می‌توانند برای اتحاد خود تصمیم بگیرند، اما در حال حاضر برای ما تنش‌زایی در منطقه در اولویت قرار دارد.»

او سپس درباره چین نیز اظهاراتی را مطرح کرد و گفت: «چین به انداز‌ه‌ای بزرگ هست که نتوانیم به آسانی آن را کنار گذاریم؛ اما مثلا می‌توانیم محصولات حاصل از کار اجباری را وارد نکنیم.»

این عضو پارلمان آلمان سپس با تاکید بر آن‌که اتحادیه اروپا نیز باید روابط خود با چین را کاهش دهد، افزود: «اگر دولت چین به همکاری با شرکت‌هایی مانند هوآوی احتیاج دارد ما نمی‌توانیم محصولات اروپا را با آن‌ها در یک جایگاه قرار دهیم.»

حزب اتحاد سبز‌ها در حال حاضر با حزب محافظه‌ کار «انگلا مرکل» صدراعظم آلمان، از نظر هوادار برابری می‌کند و حتی در جدیدترین نظرسنجی میزان طرفداری بیشتری نیز نشان داده است.

هفته گذشته «آندری تاران» وزیر دفاع اوکراین، در اظهاراتی از اتحادیه اروپا خواست تا از اوکراین برای مقابله با روسیه حمایت کند.

اما پیش‌تر دبیر کمیسیون امنیت روسیه افشا کرد «اوکراین از آمریکا و دولت‌های غربی اسلحه‌های کشنده می‌گیرد» و همچنین آمریکا ۵ هواپیمای جنگی طی روز‌های گذشته به این کشور فرستاده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین